کد خبر: 39974
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۳۲۶ روستای گلستان نیازمند ایمن سازی بوده و مخاطرات طبیعی دارند که کار مطالعه در ۱۷۱ روستا به پایان رسیده و ایمن سازی در ۱۱۱ روستا هم انجام شده است.

به گزارش روستانیوز، سید محمد حسینی اظهار کرد: نوار جنوبی استان درگیر رانش و لغزش، نوار شمالی درگیر سیل و سیلاب و در نوار شرقی هم پدیده فرونشست و گالی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در سفر رئیس جمهور برای ایمن‌سازی و مطالعه مخاطرات روستاها ۵۵ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم.

طبق گفته حسینی برای ایمن سازی این روستاها ۶۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور استان پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: ۳۲۶ روستای گلستان نیازمند ایمن سازی بوده و مخاطرات طبیعی دارند که کار مطالعه در ۱۷۱ روستا به پایان رسیده و ایمن سازی در ۱۱۱ روستا هم انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: ۵۸ روستا در معرض رانش، ۲۴۲ روستا در معرض سیل و سیلاب و ۱۹ روستا هم در معرض فرونشست و فروچاله بوده و برخی از روستاها چند مخاطره ای هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته ۲۷۴ روستا از محل قیر رایگان بهره مند شده و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: در سال جاری نهضت آسفالت دو برابر سال قبل بوده و یک و نیم میلیون مترمربع آسفالت خواهد شد.

وی اضافه کرد: هشت روستا در گلستان دارای بافت با ارزش بوده و در سفر دوم رئیس جمهور برای آنها اعتبار خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =