کد خبر: 39969
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی سند تک برگی دریافت کرده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حامد کیخسروی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: منظومه‌های روستایی در اردبیل در حال اجرا است که با هدف «مهار تورم و رشد تولید» در روستاها انجام می‌شود.

وی توسعه یکپارچه و هماهنگ روستاها را در این طرح یادآور شد و تصریح کرد: ارتباط بین زنجیره تولید و مصرف و توانمندسازی مناطق روستایی با تکیه بر محصولات روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در شاهرود ۳۴ روستا، در هیر، اسلام‌آباد پارس‌آباد، کوثر و قصابه مشگین‌شهر این منظومه‌ها انجام می‌شود و قرار است از محل تبصره ۱۶ اعتباراتی به این بخش اختصاص یابد.

کیخسروی اجرای طرح هادی در تمام روستاهای استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در حال حاضر تمام طرح‌های هادی در روستاهای استان اردبیل به روز است و هر ۱۰ سال یک بار این طرح‌ها بازنگری می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روستاهای موئیل، انار مشگین‌شهر و اندبیل خلخال با قرار گرفتن در ردیف روستاهای هدف گرشگری بررسی شده و در سال‌های آینده به تعداد این روستاها افزوده خواهد شد.

۶۴ درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در اردبیل وجود دارد، اضافه کرد: ۶۴ درصد این روستاها مقاوم‌سازی شده است.

کیخسروی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۵۵ واحد مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی ابلاغ شده که تمام آنها برای بازسازی و مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۵۰ درصد از این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امیدواریم تمام سهمیه استان را که بیش از چهار هزار واحد است با همراهی ۹ بانک عامل به سرانجام برسانیم.

کیخسروی مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به تفاهمنامه‌های مشترک بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی تصریح کرد: ۱۰۶ واحد مسکن ۲ معلول و ۶۴۰ واحد برای خانوارهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان ساخته و تحویل شده است‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =