کد خبر: 39921
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
واردات گوشت

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۲۱۷ هزار بازدید صورت گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، براساس این میزان بازدید، ۱۵ هزار مورد غیربهداشتی گزارش و ۱۹۱ مورد واحد غیربهداشتی مشاهده شده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

براساس این گزارش، به دنبال اجرای طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان در مدت یاد شده، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از یک میلیون راس گوسفند و بره به وزن بیش از۲۰ هزار تن نیز انجام شده است.

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در همین بازه زمانی بازرسان سازمان دامپزشکی کشور بر تعداد ۱۰۴ هزار راس گاو، گوساله و گاومیش به وزن ۲۳ هزار تن نیز در مرحله کشتار بازرسی و نظارت داشته‌اند.

بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از ۹۵ میلیون قطعه طیور به وزن بیش از ۱۸۴هزار تن از دیگر خدمات کارشناسان ادارات کل دامپزشکی استان‌ها بوده که در مجموع میزان وزن لاشه‌های ضبطی در بین تمام این بازرسی‌ها نیز بالغ بر ۱۲۰ تن دام و ۷۰۰ تن طیور بوده است.

گفتنی است؛ طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تا پایان روز عید سعید فطر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =