کد خبر: 39882
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
گندم

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تمهیدات لازم برای تجهیز مراکز خرید شبکه تعاون روستایی این استان برای خرید گندم مازاد کشاورزان انجام شده است.

به گزارش روستانیوز، سید کاظم موسوی دوشنبه ۱۴ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: برای اولین بار امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز انبار، مراکز خرید و باسکول های مراکز خرید در نظر گرفته شده و تعمیرات و تجهیزات توسط پیمانکاران در حال انجام است.

به گفته وی؛ از ۱۳۰ مرکز خرید شبکه تعاون روستایی فارس، تجهیز و استاندارد سازی در ۴۲ مرکز با نظارت کامل انجام شده است و استانداردسازی سایر مراکز نیز به ترتیب اولویت انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز برداشت گندم در جنوب استان فارس از نیمه دوم فروردین ماه اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مراکز خرید شبکه تعاون روستایی فارس در مناطق جنوبی استان استاندارد سازی شده‌اند و از آمادگی کامل برای خرید گندم کشاورزان برخوردار هستند.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل زبده و آموزش دیده در ۱۳۰ مرکز خرید دوره‌های بازآموزی را گذرانده‌اند، خاطرنشان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی حتی در دورترین نقاط روستایی مراکز تولید گندم نیز تجهیز و آماده سازی شده و آماده دریافت دسترنج یکساله کشاورزان گندم کار استان هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس به تحویل ۳۰۰ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش‌های خوب باران در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود میران دریافت گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت گذاری؛ کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم برشمرد.
موسوی بیان کرد: ماموریت شرکت‌های تعاون روستایی رشد تولید و افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده تولید روستاییان و کشاورزان بر پایه مشارکت آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =