کد خبر: 39853
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
سیب

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در یازده ماهه سال گذشته از کشور صادر شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، داریوش سالم‌پور افزود: این میزان صادرات سیب به کشورهایی نظیر پاکستان، عراق، هندوستان، روسیه و افغانستان صورت گرفته است.

وی بیشترین صادرات سیب را در سال ۱۴۰۰ و به میزان ۹۸۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: ایران در آن سال رتبه دوم جهانی را بعد از کشور چین در صادرات سیب درختی داشته است.

سالم‌پور با بیان این که سال ۱۴۰۱ حدود چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شده است، اظهار داشت: این میزان تولید نسبت به سال قبل‌تر حدود ۷ درصد کاهش داشت که به علت تغییرات جوی و سرمازدگی و تگرگ در ابتدای سال بوده است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، سطح باغات سیب کشور را ۲۴۷ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ایران رتبه سوم جهانی را به لحاظ سطح باغات سیب و رتبه چهارم جهانی را از نظر تولید انواع سیب درختی دارد.

وی با اشاره به این که بیشترین ارقام تولید شده در کشور مربوط به سیب قرمز و زرد است، گفت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، تهران، زنجان و همدان قطب‌های تولید سیب درختی در کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =