کد خبر: 39832
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
سند مالکیت

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در دولت سیزدهم شاهد تحول و جهش خوب در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی هستیم که لازم است با همین جدیت دنبال شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محسن منصوری در دیدار نوروزی با رئیس، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور، با بیان این که سنددار کردن اراضی کشاورزی کار مهمی است که موجب هویت دادن و ارزشمند شدن زمین‌های کشاورزی می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم شاهد تحول و جهش خوبی در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی هستیم که لازم است این مهم با همین جدیت دنبال شود.

وی افزود: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی نیز اقدامی ضروری است که کمک بزرگی به افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این دیدار گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۰، تنها ۴ درصد از اراضی کشور سند مالکیت داشتند ولی در حال حاضر این عدد به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

وی اجرای کامل طرح آمایش سرزمین را در کشور ضروری دانست و گفت: با اجرای این طرح برنامه‌ریزی مناسبی برای انتخاب نوع فعالیت بر روی زمین صورت خواهد گرفت که کمک بزرگی به حفظ کاربری اراضی کشاورزی خواهد بود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از طریق ماهواره در بسیاری از استان‌ها در حال اجراست که نقش موثری در شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و توقف عملیات آنها داشته است.

۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =