کد خبر: 39825
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارتقای سطح ارتباطی روستای محرزی با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا، خبر داد.

به گزارش روستانیوز، علی سملیان اظهار داشت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای محرزی و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل و با ایجاد سایت همراه در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف شد.

وی افزود: پروژه سایت روستای محرزی با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) که با تکنولوژی G3 / G4 طراحی، نصب و راه اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر هدف این اداره کل را رفع مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقاط محروم و همچنین بروزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سامانه دیار اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد سایت در روستای محرزی از توابع شهرستان بوشهر، ۵۵ خانوار و با جمعیت ۱۷۷ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته‌اند.

سملیان در پایان گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی چون آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =