کد خبر: 39821
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
استاندار مازندران

استاندار مازندران گفت: با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های روستایی در بخش‌های مختلف، حداقل ۵۰۰ روستای مازندران تا پایان دولت سیزدهم، توانمند می شوند.

به گزارش روستانیوز، حسینی پور با تاکید بر این که بهره گیری از الگوی مناسب به اجرای دقیق این طرح کمک می کند، ایجاد ساز و کار لازم برای تامین مالی این طرح‌ها را ضروری دانست و گفت: طرح توانمند سازی روستاها چنانچه به درستی اجرا شود زمینه ساز تحولی بزرگ در توسعه مازندران می شود.

وی اقدامات زیربنایی در زمینه ساختاری را مناسب دانست، اما از روند عملیاتی شدن این طرح در استان انتقاد کردو افزود: به منظور تحول در اجرای این طرح، دبیر خانه‌ی توانمند سازی ۵۰۰ روستای مازندران در جهاد کشاورزی استان ایجاد و تجارب حاصل از روستای موفق خرماکلای قایم شهر نیز در تصمیمات این دبیرخانه لحاظ می‌شود.

حسینی پور گفت: دغدغه مالی برای اجرای این طرح وجود ندارد و تلاش می شود مازندران استان پیشرو و الگوی کشور در توانمند سازی روستاها باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران هم در نشست توانمند سازی روستاهای استان گفت: در مرحله نخست اجرای طرح توانمند سازی روستاها، ۹۰۰ روستای مازندران پایش و در نهایت ۵۰۰ روستا برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

احمدی با بیان اینکه روستاهای که در آن‌ها طرح توانمند سازی اجرا می شود از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل برخوردار هستند افزود:با ارایه تسهیلات مناسب بانکی میتوان زمینه‌های اشتغال خانگی یا صنایع کوچک در ۵۰۰روستای هجده شهرستان مازندران را تسهیل و تقویت کرد.

او گفت؛ تا پایان دولت سیزدهم طرح توانمند سازی در حداقل ۵۰۰ روستای مازندران اجرا می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت معدن تجارت را از ارگان‌های اصلی اجرای طرح توانمند سازی روستاها دانست و گفت: ظرفیت‌های انسانی، امکانات و تجهیزات روستاها، بازار هدف محصولات تولیدی روستاهای هدف این طرح باید تهیه و ارائه شود.

علیخانی افزود:با تشکیل تعاونی‌ها، بازار فروش محصولات تولیدی این روستاها نیز تثبیت می شود.

طرح توانمند سازی اقتصاد روستا از سال پیش در دستورکار قرارگرفت؛ که بر این اساس برای ۵۰۰ روستای مازندران طرح توانمند سازی تعریف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =