کد خبر: 39816
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
عشایر

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: از محل تبصره ۱۶ برای تثبیت و صیانت از اشتغال جامعه عشایری، تسهیلات مناسبی پرداخت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مهدی میزبان عصر یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبرسانی در قشلاقات اصلاندوز اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت حمایت از بخش اشتغال در جامعه روستایی و عشایری است که ستاد اقتصادی دولت مقرر کرده تا از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی برای اشتغال عشایر اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و حذف ارز ترجیحی و بالا رفتن قیمت دام، تلاش ما بر این است تا با هدف صیانت از اشتغال عشایر به ویژه در حوزه پرورش دام تسهیلات مناسبی به جامعه عشایری پرداخت شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: به زودی سهمیه سازمان امور عشایری ابلاغ خواهد شد تا در استان‌هایی که جامعه عشایری نظیر استان اردبیل دارند، توزیع این منابع را انجام دهیم.

میزبان در مورد تأمین آب شرب قشلاقات و مناطق ییلاقی عشایری نیز افزود: در ۱۵ سال اخیر از ۳۱۵ آبادی و قشلاقات شمال استان اردبیل شامل شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آب پایدار ۲۶۶ قشلاق و مناطق اتراق عشایری تأمین شده است.

وی از ادامه مطالعات برای آبرسانی به سایر قشلاقات استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز و انجام لوله‌گذاری و سایر تأمین زیرساخت‌ها، امیدواریم به سرعت آبرسانی به جامعه عشایری را شاهد باشیم.

میزبان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار تکمیل مجتمع‌های آبرسانی بزرگ جامعه عشایری، به صورت موقت آبرسانی سیار را از طریق تانکرها برای مناطق مختلف عشایری استان شاهد باشیم.

وی در مورد راه‌اندازی اداره امور عشایری شهرستان اصلاندوز نیز بیان کرد: قرار شد در قالب یک طرح سازمانی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و در ۲، سه سال آینده شاهد استقرار این اداره در منطقه عشایری اصلاندوز باشیم.

میزبان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه ۳۰ درصد جامعه عشایری در اصلاندوز واقع شده برای ارائه خدمات به قشلاقات و مناطق سکونتی عشایر با راه‌اندازی این اداره موافقت شده و مراحل اجرایی آن را به سرعت شاهد خواهیم بود.

وی همچنین به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های جامعه عشایری و اقوام ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ است، امیدواریم در قالب برگزاری این رویداد توانمندی‌های جامعه عشایری نیز به نمایش درآید.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: قرار شد جشنواره «کوچ عشایر» ماه آینده به صورت بین‌المللی و با حضور اقوام عشایری ایران با هدف ارائه توانمندی‌های جامعه عشایری در منطقه مغان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =