کد خبر: 39814
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
گردشگری

مسئول کمیته هماهنگی روستای و عشایری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی از آمادگی ۴۰ روستای گردشگری، عشایری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، محمد هاشمی اظهارکرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۰ روستای استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است که از این تعداد ۱۳ روستای هدف گردشگری، ۱۴ روستای گردشگر پذیر و ۱۳ روستا هم از روستاهای عشایری خراسان جنوبی هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این روستاها برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی افزود: زیبا سازی و آماده سازی فضای این روستاها برای پذیرای از مهمانان نوروزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: آمادگی بوم گردی‌ها برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی و آمادگی برای ارائه خدمات آتش نشانی در محورهای روستای از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

به گفته وی بازی‌های بومی و محلی در ۱۱ شهرستان و ۲۸ بخش در حال برگزاری است.

مسئول کمیته هماهنگی روستای و عشایری ستاد خدمات اجرایی سفر نوروزی خراسان جنوبی بیان داشت: در راستای ایجاد استراحتگاه‌های نوروزی در ۱۸ نقطه خراسان جنوبی، تا جای که امکان داشته است، استراحتگاه‌های مورد نظر در کنار تیم‌های امدادی با نصب سیاه چادر عشایری ایجاد شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد استراحتگاه در بعضی از مناطق پیشنهادی امکانپذیر نبوده است، عنوان داشت: ۲۵۰ گروه جهادی در روستاها خدمات مورد نظر را ارائه و یا در حال انجام هستند که از این تعداد سه گروه جهادی از خارج استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این گروه‌های جهادی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان خدمات عمرانی و فرهنگی را ارائه کرده‌اند، گفت: باید به گروه‌های جهادی بومی خراسان جنوبی توجه بیشتری نسبت به گذشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =