کد خبر: 39810
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
اشتغال

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه مشمول این استان در سال ۱۴۰۱ زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش روستانیوز، محمدرضا غلامزاده ظهار کرد: افزایش سهمیه بیمه شدگان، افزایش جمعیت مشمول زیر پوشش صندوق اجتماعی، حمایت دولت و فرهنگ سازی در بین جامعه از جمله دلایل افزایش استقبال جامعه روستایی از بیمه است.

به گفته وی؛ پنج هزار و ۲۵۰ نفر از ساکنان روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر مشمولان در سال ۱۴۰۰ زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: اینک ۷۴ هزار نفر از جمعیت روستایی و سایر مشمولان زیر پوشش این صندوق هستند و علاوه بر این هشت هزار نفر هم ثبت نام اولیه را انجام داده اند.

وی گفت: بیشترین آمار بیمه شدگان در سال گذشته مربوط به شهرستان راز و جرگلان است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، حدود ۳۰ درصد رشد دارد و کمترین نیز مربوط به شهرستان گرمه است که نسبت به سال ماقبل آن تغییری نکرده است.

غلامزاده خاطرنشان کرد: حقوق مستمری بگیران صندوق در سال گذشته از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار شد و اینک تلاش می شود تا به ۶۰ درصد برسد.

وی افزود: همچنین دولت موافقت کرده است که در سال جاری سطح درآمدی صندوق افزایش یابد و همچنین ۲ سطح نیز به سطح های درآمدی این صندوق بیمه‌گر افزوده شده است که مورد استقبال مشمولان قرار خواهد گرفت.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: تمامی جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال روستایی و سایر مشمولان می توانند خود را بیمه کنند و از مزایای صندوق استفاده کنند.

وی مهمترین مزایای این صندوق را نقل و انتقال آن با سایر سازمان های بیمه گر دانست و تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال می توانند از این فرصت استفاده کنند و بر اساس محل سکونت از جمله روستا، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جامعه عشایر مد نظر است که بعد از پیدا کردن شغل به سوابق بیمه ای آنان افزوده خواهد شد.

غلامزاده تصریح کرد: استان خراسان شمالی جزو هشت استان برتر کشور در حوزه ضریب پوشش بیمه است که اینک حدود ۳۷ درصد جمعتی مشمول زیر پوشش صندوق اجتماعی هستند در حالی که این ضریب در کشور ۲۵ درصد است.

ضریب پوشش بیمه این صندوق ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و اینک ۷۲ هزار نفر از هم استانی‌ها زیر پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند که ۴۰ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه قرار دارند که بالاتر از میانگین ۲۶ درصدی کشوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =