کد خبر: 39809
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: پس از وقوع زلزله در خوی و سلماس (بامداد جمعه چهارم فروردین)، نیروهای امدادگر در سریعترین زمان در چهار روستای زلزله‌زده این ۲ شهرستان کمپ اسکان موقت بر پا کردند.

به گزارش روستانیوز، حمید محبوبی با تاکید بر آماده باش بودن امدادگران هلال احمر برای امداد رسانی اظهار کرد: در شهرستان خوی که به دلیل وقوع پس لرزه‌ها، اکیپ ویژه تعریف شده و کمپ‌ها و چادرها هنوز برپاست و بر اساس نیاز مجدد، ۱۹ روستا نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله نیروهای امدادگر به موقع به مناطق زلزله‌زده روستاهای خوی و سلماس اعزام شدند، افزود: با توجه به احتمال خطر در روستای «تکلک خوی» به افرادی که در خطر بودند اقلام امدادی از جمله چادر داده شد.

محبوبی با بیان لزوم توجه به روستاهای شهرستان سلماس اضافه کرد: در این شهرستان نیز در بررسی اولیه وضعیت ۲۱ روستا توسط امدادگران ارزیابی شد که سه روستا نیاز به کمپ و چادر داشتند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری افراد متاثر از زلزله خوی و سلماس ادامه داد: روستای مافی کندی، سیلاب و شیرکی از جمله روستاهایی بود که نیاز ویژه به حضور امدادگران داشتند که با ایجاد کمپ از احتمال خطر ریزش ساختمان جلوگیری و ساکنان در چادرها اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به آمار کمپ‌های برپا شده در خوی و سلماس گفت: در روستای مافی کندی با ظرفیت ۳۵۰ نفر در مسجد ریگ آباد کمپ اسکان اضطراری ویژه توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر برپا شد.

وی تاکید کرد: در روستای سیلاب سلماس نیز در محل مسجد مغانجوق با ظرفیت ۳۰۰ نفری و در روستای شیرکی نیز در مسجد این روستا با ظرفیت ۲۵۰ نفر کمپ ویژه زلزله‌زدگان ایجاد شد.

محبوبی با بیان اینکه شهرستان سلماس نیاز به توجه ویژه در وقوع زلزله دارد، یادآور شد: در این زلزله اغلب روستاها خسارت جزیی دیدند لذا در داخل شهر سلماس مساجد فاطمه زهرا(س) و حضرت علی اصغر(ع) با ظرفیت ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری برای مواقع بروز حوادث احتمالی ایجاد کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با اشاره به تحویل چادر امدادی به ساکنان خانه‌های تخریبی و تعمیری سطح یک برابر گزارش ارزیابی بنیاد مسکن افزود: در کنار برپایی کمپ‌ها، اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۱۱ چادر نیز در محوطه مدرسه روستا مافی کندی ایجاد شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

خوشبختانه این زمین لرزه فوتی نداشت ولی حدود ۱۱۰ نفر مصدوم شدند، ۸۰‌ واحد مسکونی هم در این زلزله خسارت دیده است.

شهرستان خوی سال گذشته هم کانون وقوع چندین زلزله و بیش از ۳۰۰ پس لرزه بود بطوریکه سه زلزله با قدرت بیش از ۵/۵ ریشتر در ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن در این منطقه ثبت شد و خسارت زیادی بر جای گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =