کد خبر: 39792
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
گردشگری

در پی بارش‌های اخیر و رانش زمین در روستای دارگنجی بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه مسئولان با سفر به این روستا مشکلات مردم را بررسی و راهکاری لازم را رائه کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، پس از انتشار خبری مبنی بر رانش زمین در روستای دارگنجی بخش چاروسا، مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در این روستا مشکلات منازلی که دچار رانش زمین شده و یا در خطر رانش قرار دارند را پیگیری کردند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در این بازدید رانش زمین در روستای دارگنجی را یک مشکل اساسی برای ساکنان این روستا دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از منازل مردم دچار آسیب فراوان شده که با توجه به سطح تخریب نیاز است برخی از از این منازل در کوتاه مدت و برخی دیگر در بلند مدت تعمیر و یا بازسازی شود.
موسوی خواستار تهیه چادر اسکان برای مردم این روستا توسط هلال احمر شد و ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشکلات واحدهای مسکونی که در چنین شرایطی دچار آسیب شدند را پیگیری و نسبت به تامین تسهیلات ارزان قیمت برای تعمیر و یا بازسازی واحدهای آسیب دیده همکاری کنند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان از پبگیری مشکلات منازل دچار رانش زمین در روستای دارگنجی خبر داد و گفت: بعضی از منازل که دچار خسارت صدرصد شدند با همکاری بنیاد مسکن و هلال احمر شرایط اسکان موقت را برای ساکنان این منازل فراهم کردیم.
علیرضا نیکروز افزود: با توجه به کارشناسی بنیاد مسکن استان سطح آسیب منازل بررسی و واحدهایی که دچار سطح تخریب ۱۰۰ درصد شده باشند و امکان تعمیر وجود نداشته باشد با تامین و پرداخت تسهیلات مورد نیاز این واحدها بازسازی می‌شوند.
نیکروز با بیان اینکه واحدهایی که خسارت کمتری دیده باشند با پرداخت تسهیلات تعمیر می‌شوند اضافه کرد: در این سفر مقرر شد با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد با مردم این روستا روند بازسازی و تعمیر واحد های آسیب دیده آغاز شود.
بخشدار چاروسا هم گفت: راه ارتباطی روستای دارگنجی یک مشکل اساسی مردم این روستا است که امیدواریم با پیگیری اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان مشکل جاده این روستا برطرف شود.
ایزدخواه با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در روستای دارگنجی به دلیل شدت رانش زمین اقدام به تخلیه منازل خود کردند افزود: مهمترین مشکل مردم روستای دارگنجی نبود زمین برای ساخت منزل مسکونی در این روستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =