کد خبر: 39779
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
بومگردی

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران گفت: شهرستان چناران دارای بیش از ۳۰ روستای گردشگری است.

به گزارش روستانیوز، محمد طاهریان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا از افتتاح ایستگاه فرهنگی و بومگردی استقبال از زائران در ورودی این شهرستان خبر داد و افزود: ایستگاه استقبال از زائر در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع روبه‌روی پارک زائر شهر چناران و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: تمام مراکز تاریخی، گردشگری و اقامتی چناران برای میزبانی از میهمانان نوروز ۱۴۰۲ آمادگی لازم را دارند. در حال حاضر ۱۰ واحد اقامتی شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر در روستاهای گردشگری شهرستان از جمله رادکان، اخلمد، بقمچ، آبگاهی با ظرفیت بیش از ۳۵۰ نفر آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران بیان کرد: شهرستان چناران دارای ۱۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.

وی با بیان اینکه همه ساله ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از این شهرستان عبور می‌کنند، گفت: امسال شهرستان چناران با راه‌اندازی پنج ایستگاه استقبال از زائران و برگزاری آیین نوروزگاه در برج تاریخی رادکان مطابق سنت هر سال به آستانه بهار طبیعت و بهار قرآن و دل‌ها می‌رود.

طاهریان مقدم افزود: با برپایی سیاه‌چادر و غرفه‌های فروش صنایع دستی به خصوص تولیدات زنان سرپرست خانوار و برنامه‌های مفرح فرهنگی و اجتماعی در محل این ایستگاه تا پایان تعطیلات نوروزی و در صورت تداوم به‌ صورت دائمی برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: پاک‌سازی محوطه‌ تاریخی برج تاریخی رادکان اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران با بیان اینکه تمیزی آثار تاریخی نشانه ارزشمند بودن در راستای تکریم بازدیدکنندگان است، گفت: برج تاریخی رادکان یکی از بناهای شاخص کشور است.

وی خاطرنشان کرد: محوطه برج تاریخی رادکان پاکسازی و نظافت شده و در نظر داریم روز دوم فروردین جشن نوروزگاه را با کمک بخشداری رادکان، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در محل برج تاریخی رادکان برگزار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =