کد خبر: 39777
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
خرما

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی جهاد کشاورزی گفت: خرما با نرخ مصوب برای ماه مبارک رمضان در میادین تره بار تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح کشور عرضه می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مسعود امراللهی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم خرمای کبکاب ۳۹ هزار تومان تعیین شد.

او گفت: خرما با نرخ مصوب برای ماه مبارک رمضان در میادین میوه و تره بار تهران و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح کشور عرضه می شود.

رئیس انجمن خرمای ایران هم در مورد وضعیت توزیع خرما برای ایام ماه رمضان گفت: ما امسال با حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید خرما، در حوزه تولید مشکلی نداشتیم و میزان تولیدمان به اندازه سال‌های گذشته بوده است.

محسن رشید فرخی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه صادرات خرما هم وضعیت به مانند سال‌های گذشته بوده و مصرف داخلی ما هم به اندازه سال‌های گذشته بوده است. در نتیجه، در بحث تامین خرمای ماه مبارک رمضان مشکلی نخواهیم داشت و برای اینکه عرضه به اندازه تقاضا باشد با همکاری معاونت باغبانی جهاد کشاورزی، میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌ها و ایستگاه‌های مترو غرفه‌هایی را در اختیار ما گذاشته‌اند که خرما را به‌خصوص در شهرهای بزرگ از جمله تهران توزیع کنیم.

رشید فرخی افزود: همچنین به‌منظور تنظیم بازار در ماه رمضان تعهد کرده‌ایم که ۲۵۰۰ تن خرما را با قیمت مصوب در اختیار تعاون روستایی قرار دهیم.

رئیس انجمن خرمای ایران در مورد قیمت‌ خرما برای ماه رمضان هم گفت: قیمت‌ها، قیمت مصوب و قیمت روز میادین میوه و تره‌بار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =