کد خبر: 39743
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
موزه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازدید از موزه‌ها امسال سه برابر شده چنانکه ۴۴۲ هزار و ۵۷۰ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش روستانیوز، مرتضی صفری با بیان اینکه حوزه کاری ما در دو بخش میراثی و زیرساختی و سرمایه گذاری است، گفت: حوزه میراث بیشتر در حیطه مرمت آثار تاریخی فعالیت می‌کند و حوزه زیرساختی و سرمایه گذاری هم در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ابنیه تاریخی و پایگاه‌های ملی کار می‌کند.

به گفته وی، ۵۴ پروژه میراثی در استان در دست اقدام است و ۲۹ پروژه زیرساختی، که در حوزه سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل مشاغل خانگی و صندوق توسعه ملی پرداخت شده است. وی افزود: امسال تاکنون حدود ۱۴۱ میلیارد تومان از محل منابع مختلف تسهیلات به حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری در استان پرداخت شده و برای ۷۵۲ نفر اشتغال ایجاد شد همچنین ۷۶ مورد فرصت سرمایه گذاری شناسایی و در سامانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ثبت شد.

صفری تاکید کرد: اخیرا ۲۰۰ اثر جدید اعم از محوطه و بنای تاریخی در استان شناسایی شدند که برای ثبت ملی شدن در حال طی مراحل قانونی هستند همچنین احیای مسجد جامع ارومیه از اولویت هاست که ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین مجوز و موافقت اصولی احداث ۵۲ پروژه صادر شده که حجم سرمایه گذاری آن چهار هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان است و برای یک هزار و ۱۲۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: هزار و ۷۴۹ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که از این میان قره کلیسای چالدران ، کلیسای زور زور ماکو ، آیین مذهبی قره کلیسا ، تخت سلیمان تکاب در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =