کد خبر: 39742
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
رضازاده

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همراهی اصحاب رسانه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را خواستار شد.

به گزارش روستانیوز، «علیرضا رضازاده» روز سه شنبه مورخ 23 اسفندماه در نشست بررسی عملکرد تعاملات رسانه‌ای مرکز روابط عمومی در سال جاری و تبیین سیاست‌های اطلاع‌ رسانی در سال آینده در جمع خبرنگاران و مطبوعات تخصصی بخش کشاورزی درباره اهمیت موضوع کاشت درخت در جهان و ترسیب کربن گفت: کشور عربستان تعهد کاشت ۵۰ میلیارد و کشور چین ۸۰ میلیارد درخت را داده است. همچنین مشاور وزیر جهاد کشاورزی، به کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: معظم‌له در این روز سه درخت را غرس کرده‌اند که این مهم براساس شعار امسال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تحت عنوان کاشت سه درخت برای هر ایرانی بوده است. به گفته رضازاده، اکنون ایران رتبه ۶ تولید کربن در جهان را دارد که برنامه اجرای کاشت یک میلیارد درخت تنها راهکار است.

واگذاری کامل قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی به عملکرد رسانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و افزود: اجرای قانون انتزاع پس از ۱۲ سال از تصویب در دولت سیزدهم محقق شد و از آذر ماه سال گذشته تنظیم بازار محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.

وی به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی پس از واگذاری قانون انتزاع اشاره کرد و گفت: پس از واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی دیگر شاهد وجود صف‌ های طولانی برای خرید محصولات کشاورزی نبودیم که این یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است. رضازاده با اشاره به چالش جنگ اوکراین و روسیه و رویارویی دنیا با افزایش قیمت و تورم محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی، اضافه کرد: در این شرایط همچنان شاهد فراوانی در کشور در زمینه محصولات کشاورزی بوده‌ ایم و تاکنون خللی در این زمینه ایجاد نشده است.

کشت قراردادی یکی از برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه کشت قراردادی یکی از پنج برنامه محوری وزیر جهاد کشاورزی بوده است، بیان کرد: کشت قراردادی و خرید تضمینی گندم سبب ثبات در امنیت غذایی کشور شد. وی با بیان این که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ ها بزرگترین اصلاح اقتصادی در حوزه محصولات کشاورزی را رقم زده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مولفه در حوزه امنیت غذایی فراوانی است که در این راستا با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ ها در فراوانی محصولات دچار مشکل نشده ایم. وی غیرت کشاورزان ایرانی و زحمتکشان بخش کشاورزی را برای وجود فراوانی محصولات کشاورزی مورد تقدیر قرار داد و گفت: با وجود چالش‌ های اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، برنامه‌ های اهداف توسعه‌ ای برای بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =