مدیرکل منابع طبیعی گلستان

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: کاشت نه میلیون و ۶۴۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قراردارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، حمید سلامتی صبح دوشنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: کاشت نه میلیون و ۶۴۰ هزار اصله درخت در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرارداد و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های لازم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه چهار نهالستان در استان با مدیریت منابع طبیعی فعال هستند، افزود: ظرفیت اسمی مجموع این نهالستان ها دو میلیون اصله نهال در سال است که این میزان در سال آینده به سه میلیون و ۵۰۰ اصله خواهد رسید.

سلامتی با بیان اینکه ۶۰ نهالستان بخش خصوصی در استان فعال است، یادآورشد: عمده تولیدات این نهالستان ها، نهال های مثمر است اما بخشی از تولیدات آنها یعنی حدود پنج میلیون اصله نهال برای توسعه فضای سبز استفاده می شود.

به گقته وی، همه نهال های تولید شده در نهالستان های خصوصی و دولتی استان در عرصه های منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و زراعت چوب کاربرد دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به این موضوع که توسعه فضای سبز در استان از اولویت های منابع طبیعی استان است، تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی، بخش های کشاورزی و غیر کشاورزی، بخش های صنعتی و خدماتی ملزم هستند ۲۵ درصد عرصه هایی که برای طرح های مختلف به آنها واگذار می شود را به فضای سبز تبدیل کنند.

سلامتی در خصوص سهم گلستان از تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، سهمیه استان گلستان در سال آینده، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، تمام مقدمات لازم در خصوص تهیه بذر، نیروی کارشناسی مجرب، منابع آبی مورد نیاز و همچنین منابع مالی برای تحقق این طرح پیش بینی شده است.

سلامتی در پایان اظهار کرد: در هفته درختکاری امسال حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال تولید و در عرصه‌های ملی منابع طبیعی، توسعه فضای سبز شهری و روستایی و معابر بین شهری و همچنین در حوزه زراعت چوب کشت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =