شورای شهر مشکین شهر

رئیس شورای شهر مشکین دشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:الحاق حق قانونی شهر مشکین دشت است و شهرداری فردیس این مناطق را تصرف کرده است.

به گزارش روستانیوز- خبرنگار رضوانی: مهدی نیک مرام با اشاره به دلایل عدم اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۲ مبنی بر الحاق شهرک شهید رستمی، اکومال و لوکوموتیو سازی مپنا به شهر مشکین دشت افزود: موضوع الحاق یکی از اساسی‌ترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین است چراکه این حق قانونی شهروندان است و هیچکس نمیتواند حق مردم مشکین دشت را پایمال کند .

وی با تاکید بر اینکه از همه ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق شهروندان استفاده می کنیم، ادامه داد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار و 4مرحله صورتجلسه تنظیم شده که اسناد، مدارک و پرونده های این مناطق به شهرداری مشکین دشت تحویل شود ولی متاسفانه به دلیل کارشکنی ها تاکنون این امر محقق نشده است.

نیکمرام با بیان اینکه هیج فردی حق ندارد اجرای مصوبه هیات دولت را نگه دارد و آن را متناسب با سلایق شخصی خود تغییر دهد، گفت:دو مرجع میتوانند مصوبات هیات دولت را ابطال کند، یک هیات دولت با مصوبه ای جدید خود باعث ابطال آن گردد و دیگری رئیس قوه مقننه(رئیس مجلس شورای اسلامی) با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری با ایراد اساسی که هیچ یک از این دو در خصوص مصوبه الحاق صادق نیست. رئیس شورای شهر مشکین دشت با اشاره به اینکه متاسفانه مجموعه مدیریت شهری شهر فردیس تا کنون یک مستند قانونی ارائه نکرده و صرفا با یک هجمه رسانه ای به دلیل برخی موضوعات از تحویل این مناطق ممانعت کرده اند ،خاطرنشان کرد:مدیریت شهری مشکین دشت خواستار اجرای قانون است و از تمام ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد و چنانچه الحاق به شهر مشکین دشت انجام نگردد این پرونده بسته نخواهد شد زیرا ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

شهردار مشکین دشت نیز ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در سخنانی گفت: امسال توانستیم در زمینه وصول مطالبات شهرداری رشد خیلی خوبی داشته افزایش 62 درصدی بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته ایم. علیرضا صفرخانلو با بیان اینکه برای سال آینئه 20 پروژه عمرانی شاخص هدف گذاری کرده ایم افزود: اجرای این پروژه ها تاثیر بسیار زیادی در افزایش شاخص های رفاهی و خدماتی شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بهسازی نعابر و روکش آسفالت سطح شهر در سال جاذی در دستور کار شهرداری قرار گرفت،ادامه داد: برای این پروژه ها حدود 14 میلیارد تئمان ودجه اختصاص داده شد و پروژه نیمه تمام خانه کشتی نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم پس از چند سال وقفه در سال آینده به بهره برداری برسد. صفرخانلو به اجرای پروژه کمربندی جهاد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه شامل زیرسازی دیوار و جدول گذاری،روشنایی و آسفالت حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمک زیادی به کاهش ترافیک در خیابان شهید زارع و نیز دسترسی شهروندان به مرکز فردیس خواهد کرد.

وی ادامه داد: طراحی یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در منطقه کم برخوردار ، ساماندهی آب های سطحی و اختصاص محلی برای ضایعاتی ها، پسماند و امانت فروشی ها نیز در برنامه های مدیریت شهری قرار دارد. شهردار مشکین دشت با اشاره به اینکه بهسازی معابر شهری و روشناییی معابر نیز از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری بوده که مهمترین آنها معابر بلوار جلال لو و بلوار رضوان وخیابان شهید مرادی است به نوسازی ناوگان حمل و نقل مشین دشت اشاره و خاطرنشان کرد: با مساعدت شورای شهر ۶ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که به وضعیت حمل و نقل شهروندان به شهرستان کرج کمک خواهد نمود و در حوزه ماشین آلات عمرانی نیز،یکدستگاه خودروی نمک پاش و برف روب برای وضعیت های خاص فصلی خریداری شده است. عضو شورای شهر مشکین دشت نیز با قدردانی از زحمات شهردار و مدیریت شهری برای رفاه حال شهروندان گفت:شهردار مشکین دشت هرآنجه در توان داشته برای رفاه شهروندان به کار گرفته است که جای تقدیر دارد.

احمد کریمی پور با اشاره به برنامه های اعلامی شهردار برای سال آینده و تاثیر آنها در افزایش کیفیت خدمات شهری افزود:امیدواریم در سال آینده با تلاشی که شهردار محترم و همکارانشان در مجموعه شهرداری دارند خبرهای خوبی برای شهروندان مشکین دشت داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد:اگر مشکلاتی در شهر وجود دارد قطعا به دلیل کم کاری ادوار گذشته شورا نبوده و هر دوره به اندازه توانشان برای آبادانی شهر تلاش کرده اند که جای تقدیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =