کد خبر: 39722
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
آبخیزداری

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناوه گفت: در سال جاری سه پروژه آبخیزداری با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان گناوه اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، زبیده دهداری عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی بر نقش مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و تأثیرگذار است و بر اساس رسالت کاری خود نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه جامعه دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه اظهار داشت: رساندن پیام و اخبار صحیح و به موقع از ارکان مهم خبرنگاری است که اصحاب رسانه در شهرستان این کار را به خوبی انجام داده‌اند.

دهداری بیان کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه، پیرامون خدمات انجام شده ادارات و دستگاه‌ها نقش مهم و مؤثری دارند و علاوه بر انعکاس فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه، در فرهنگ سازی فعالیت‌های مانند درختکاری در بین اقشار جامعه تأثیر بسزایی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه شهرستان گناوه در انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گناوه همواره بدون منت و چشم داشتی در کنار این اداره حضور فعال دارند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در این شهرستان تدارک و اجرا شد اضافه کرد: هفته منبع طبیعی امسال با شعار «درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی» نام‌گذاری شده و اجرای برنامه روز درختکاری همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان و اقشار مختلف، بهره برداری از پروژه آبخیزداری و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این هفته در شهرستان بوده است.

 ۳ پروژه آبخیزداری در شهرستان گناوه به بهره برداری رسید

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیازمند مشارکت همگانی

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت این طرح به مدت ۴ سال و از سال ۱۴۰۲ در کشور آغاز می‌شود که سهمیه استان بوشهر در این طرح مردمی کاشت سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال در هر سال در نظر گرفته شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه بیان کرد: در اجرای این طرح مهم نیازمند همکاری و همیاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و حامیان و مشارکت مردمی داریم تا بتوان این طرح را به بهترین نحو ممکن اجرا کرد.

دهداری بیان کرد: جهت اجرای این طرح مردمی در شهرستان نیز تمام تلاش و همت خود را به کارخواهیم بست تا شهرستان بتواند پیشرو و پیشگام در این طرح ملی باشد و برای اجرای آن و فرهنگ سازی در این زمینه همه به خصوص خبرنگاران نقش مؤثری دارند و انتظار می‌رود همکاری و مشارکت کنند.

۲۰ هکتار جنگل کاری مشارکتی در بخش ریگ و مرکزی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه گفت: شهرستان گناوه دارای ۸ هزار و ۶۶۴ هکتار اراضی بیابانی ،۸۷ هزار هکتار مرتع و حدود سه هزار هکتار جنگل دست کاشت و ۲۰ هکتار جنگل کاری مشارکتی در بخش ریگ و مرکزی است.

وی گفت: در سال جاری سه پروژه آبخیز داری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان گناوه اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در تغذیه سفره‌های زیرزمینی و عمران و آبادی روستاها و پوشش گیاهی نقش مهمی دارد که تاکنون چندین طرح با حمایت‌های فرماندار و مسئولان استانی اجرا شده است و امیدواریم بتوانیم طرح‌های بیشتری را در شهرستان اجرا کنیم.

رفع تصرف ۱۸۵ هکتار اراضی ملی در شهرستان گناوه

وی گفت: در سال جاری ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان گناوه رفع تصرف شد و برای این اراضی سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه افزود: همچنین در سال جاری یک هزار و ۱۵۶ هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۶۵ نفر همیاران طبیعت در حوزه دانش آموزی، مروج و محافظ با اداره همکاری دارند یادآور شد: در سال جاری ۱۵۰ هکتار هلالی آبگیر در این شهرستان احداث شده است.

در پایان این نشست از خبرنگارانی که با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه همکاری دارند تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =