کاشت درخت

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از انعقاد قطعی ۹ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدیوسف مرادی با بیان این که برخی از ساختارها در کشور با بدنه مردم در ارتباط هستند، گفت: برای کاشت یک میلیارد درخت و جلب مشارکت مردمی در مرحله نخست وارد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، ارتش، وزارت دفاع، سپاه، بسیج و جمعیت هلال احمر شده‌ایم تا بتوانبم از ظرفیت‌های آنها برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم.

وی اذعان داشت: امروز شنبه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با دانشگاه تهران نیز تفاهم‌نامه دو ساله در زمینه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی به منظور اجرای کاشت یک میلیارد درخت امضا کرد.

مرادی ادامه داد: دانشگاه تهران، پیشرو در حوزه منابع طبیعی است و تلاش می‌کنیم در چارچوب این تفاهم‌نامه پروژه‌های تحقیقاتی حوزه این دانشگاه را هدفمند کنیم.

وی با اذعان به این که تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با بخش خصوصی، سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و تشکل‌ها در حال انعقاد هستند، تصریح کرد: صنایع کشور نیز در چارچوب مسوولیت‌های اجتماعی‌شان می‌توانند به اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت کمک کنند و در این راستا در حال انعقاد تفاهم‌نامه با هلدینگ خلیج فارس هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه بحث‌های کاشت نهال، آبیاری و مراقبت از نهال‌ها در عرصه‌هایی که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور معرفی می‌کند، مطرح است.

وی ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سازمانی است که باید به فردا و آینده ایران در مورد جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست پاسخگو باشد و این طرح با نگاه به آینده، حفاظت از سرزمین و منابع پایه، ترسیب کربن و تولید اکسیژن تدوین و اجرا ‌شود.

مرادی به تصویب قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد و ابراز داشت: طبق ماده (۱۵) این قانون، ظرف ۱۰ سال سرانه فضای سبز و جنگل‌کاری باید از ۱۷ صدم هکتار به ۲۵ صدم هکتار می‌رسید و تحقق این قانون نیاز به کاشت میلیاردها درخت داشت.

وی کاشت یک میلیارد درخت را عملی قانونی دانست و تصریح کرد: اولویت این طرح، تولید سالانه ۲۵۰ میلیون درخت است و برای کاشت آن مشارکت مردم و تشکل‌ها اهمیت فراوانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =