البرز

در راستای تحقق اهداف فرهنگی و ایجاد نشاط و پوپایی دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه فنی ؛ نخستین جشنواره نشاط به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز برگزار و پس از معرفی برگزیدگان در رشته های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روستانیوز-لیلارضوانی: رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه ای استان البرز درمراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه جشنواره نشاط با محوریت ارتقای سلامت روان و مسئولیت اجتماعی، برگزار شد، گفت: سلامت روان یکی از شاخصه هایی است که توسط روان شناسان مورد بررسی قرار می گیرد و این مهم در حوزه های مختلف حائز اهمیت است. اصغر ترکیان با اشاره به اینکه در کنار سلامت روان، سلامت جسم نیز مطرح است، افزود: در جامعه سلامت روان کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در این راستا اگر سلامت روان دچار مشکل شود در جسم تاثیرگذار است و باید برای رفع این مشکل اقدام کرد چرا که بیماری های روان تنی حاصل تاثیر متقابل جسم و روان است و باید به این مهم ویژه رسیدگی شود و خوشبختانه در کشور ما در دهه های اخیر توجه به سلامت روان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به روند برگزاری جشنواره اظهار کرد:جشنواره نشاطآ در بخش های دانشجویی،اعضای هیات علمی و کارکنان و در 4 محور و 4سطح و در رشته هایتولید محتوای رسانه ای با محوریت آسیب ها، نیازها یا نقاط قوت موجود در مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای،ایده های خلاق، فعالیت های ابلاغی مرکز مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویی و مشاوربرتر برگزار شد.

ترکیان با بیان اینکه در مجموع 560 اثر در رشته های مختلف از 213 نفر از دانشجویان، اساتید، مشاورین، کارکنان و رابطین مشاور به دبیرخانه جشنواره ارسال و توسط کارشناسان داوری آثار در حوزه های مختلف به تفکیک بخش های جشنواره مطابق با سطح و گروههای آموزشی تعریف شده مورد ارزیابی و داوری قرارگرفت و برگزیدگان هر رشته انتخاب و معرفی شدند . مدیرکل تربیت بدنی، مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در سخنانی با بیان اینکه برای اولین بار دانشگاه فنی‌وحرفه ای البرز میزبانی اختتامیه نخستین جشنواره نشاط را بر عهده گرفت،اظهار کرد: این جشنواره به منظور ایجاد مرکز نوپای مشاوره دانشگاه معرفی و برپا شد.

مهدی شریعتی با اشاره به اینکه در بحث ورزش این مرکز با حوزه مشاوره تلفیق شده و در اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات قهرمانی درون دانشگاهی را در دو بخش دختران و پسران خواهیم داشت، افزود: در بخش پسران و دختران در ۹ رشته انفرادی، دانشجویانی که مقام قهرمانی کشوری دارند به معاونت دانشجویی مراجعه تا در مرحله انتخابی استانی شرکت کنند. وی خاطرنشان کرد: دو رشته فوتسال و والیبال نیز برای دختران و پسران دانشگاه فنی و حرفه ای به میزبانی استان تهران برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =