کد خبر: 39677
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
بابایی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برنقش فعال ادارات ثبت اسناد و املاک در سازش پرونده‌های اجرای ثبتی تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری میزان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید سرزده از اداره ثبت بستان آباد، با بررسی آخرین وضعیت ثبتی حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی، اوقافی و روستایی، دستورات لازم را نسبت به پرونده‌های اجرای اسناد رسمی، تسریع رسیدگی‌ها در هیأت قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سندرسمی و هیأت ساماندهی صادر کرد.

اقای بابایی در این بازدید با تأکید بر پرهیز از شتابزدگی و نقش فعال ادارات ثبت اسناد و املاک در سازش پرونده‌های اجرای ثبتی، همچنین بر هویت بخشی ثبتی به اراضی و املاک روستاها و برنامه ریزی لازم جهت تکمیل حدنگاری تهیه و به روز رسانی نقشه‌ها تأکید کرد و افزود: با توجه به اختلاف قیمت و تغییرات ایجاد شده در ارزش مادی اراضی، املاک و انواع اموال در مواعد مختلف، باید با نظارت دقیق بر عملیات اجرایی خصوصاً ارزیابی سریع اموال، برگزاری مزایده در موعد مقرر و لزوم ارتباط الکترونیکی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت شناسایی و توقیف اموال بدهکار، حقوق شهروندی مدیون و متعهد رعایت شود.


وی با بیان اینکه نقش کارشناسان اجرای ثبت در سازش پیش از انجام عملیات اجرایی و تدقیق و پرهیز از شتابزدگی در فرایندهای اجرایی و کارشناسی به منظور ارزیابی دقیق و به روز اموال منقول و غیرمنقول در پرونده‌های اجرایی بانکی و حمایت از تولیدکنندگان بسیار مهم است اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و تأکید از تولید دانش بنیان، حمایت‌های ثبتی ویژه از تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها باید تداوم یابد.


اقای بابایی با اشاره به بیش از ۴۲ هزار پرونده ثبتی و ۳۱۵۰ پرونده جاری در شهرستان بستان آباد در قالب ۱۹۷ پلاک اصلی، خواستار تمهیدات ویژه و تسهیل و تسریع در صدور اسناد مالکیت در این واحد ثبتی شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به واحد ثبتی شهرستان هشترود رفت و از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به مردم قرار گرفت.


وی ضمن بررسی بخش‌های مختلف این اداره و گفتگو با کارکنان و رسیدگی به درخواست‌های مراجعین، نسبت تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله ثبتی تأکید و دستورات لازم را جهت تأمین ساختمان اداری مناسب برای ارئه خدمات بهتر به مردم شریف آذربایجان در این واحد ثبتی صادر کرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بازدیدهای سرزده خود در این سفر یکروزه، از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میانه بازدید کرد.


بابایی در نشست صمیمی با فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، بخشدار، کارکنان ثبت و قضات هیأت رسیدگی قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی شهرستان میانه، با اشاره به جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری و وسعت و موقعیت این شهرستان با حدود ۳۷۷ روستا و دهستان‌های تابعه گفت:تمامی اراضی شهرستان باید تثبیت و سند حدنگاری آن‌ها بر اساس برنامه مشخص و طی اقدام جهادی صادر شود.


وی با بیان تأمین اعتبار لازم برای تهیه نقشه کل عرصه اراضی شهری، روستایی، کشاورزی و دولتی توسط سازمان ثبت افزود: صدور اسناد مالکیت دستگاه‌های دولتی بویژه کلیه مدارس و ادارات ورزش و جوانان باید دراین شهرستان تسریع شود و تشکیل جلسات با دهیاران و بخشداران جهت اطلاع رسانی و مدیریت امور، حدنگاری اراضی کشاورزی با جدیت دنبال شود تا رشد چشمگیر صدور سند در تمامی لایه‌های کاداستر در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتر تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =