کد خبر: 39655
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
میوه

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اعلام کرد که میوه مورد نیاز مردم این استان برای ایام نوروز، تأمین و ذخیره شده است.

به گزارش روستانیوز، سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه روند تأمین میوه نوروز امسال متفاوت شده است، گفت: سال‌های گذشته تأمین میوه ایام پایانی سال و نوروز برعهده دولت بود و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری دولت خرید و عرضه را بر عهده داشت اما امسال با استفاده از توان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی میوه با کیفیت، سورت و بسته‌بندی و با نظارت سازمان تعاون روستایی فارس توزیع خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: اتحادیه تعاون روستایی فارس به عنوان بازوی اجرایی سازمان تعاون روستایی استان فارس به عنوان بخش غیر دولتی روند تامین و ذخیره‌سازی میوه را انجام داده و از دهه پایانی اسفند ماه میوه را توسط غرفه‌های پیش‌بینی شده توزیع خواهد کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه امسال دولت به بخش خصوصی اعتماد کرد و مستقیما وارد قیمت گذاری میوه شب عید نشد، گفت: اتحادیه بار فروشان و میوه و تره بار، میوه را به میزان و قیمت مناسب عرضه خواهند کرد.

موسوی همچنین با بیان اینکه ٢٠ درصد از ظرفیت ذخیره میوه موجود در سردخانه و انبارها برای عیدنوروز پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: ذخیره احتیاطی هم در تعاون روستایی شکل گرفته است.

او ادامه داد: غرفه‌های عرضه میوه در شهرستان‌ها و مرکز استان فارس طی هفته آینده ایجاد و بنرهای "میوه تنظیم بازار" برای اطلاع رسانی نصب می‌شود؛ البته در سطح کلان کشور هم با هدف جلوگیری از تنش احتمالی در بازار، به شکل موقت صادرات سیب و پرتقال، محدود یا ممنوع شود.

به گفته موسوی؛ علاوه بر اینکه شهرداری، اتاق اصناف و تعاون ملکف هستند در راستای ماموریت ذاتی خود میوه توزیع کنند، در شهرستان ها به تعداد کافی در نظر گرفته شده و در مرکز استان ۲ بازارچه و ١٥ غرفه استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =