مسکن

کل اراضی واقع در حریم و محدوده شهری در آذربایجان غربی ۲۵هزار هکتار است که همگی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تامین مسکن اقدام ملی شده است.

به گزارش روستانیوز، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: امسال یک معدن به مساحت ۳۳هکتار به دلیل احیاء و بازسازی تحویل منابع طبیعی استان شده است همچنین تعداد کل پرونده های که در کمیسیون معادن منایع طبیعی جهت اخذ مجوز بررسی شده ۳۴۴فقره به مساحت ۱۰۱۴ هکتار بوده که با ۷۹ فقره معدن به مساحت۳۳۷هکتار موافقت شده است.

سید نبی قائمی میرآبادی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان در سال جاری ۱۷۰میلیارد تومان است ، بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته در قالب ۳۰طرح و به مساحت ۵۱هزار هکتار اجرایی می‌گردد. وی گفت: کل اراضی واقع در حریم و محدوده شهری در آذربایجان غربی ۲۵هزار هکتار است که همگی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تامین مسکن اقدام ملی شده است.

قائمی با اعلام اینکه در هفته منابع طبیعی در ارومیه ۱۰هزار اصله نهال توزیع می شود، عنوان کرد : با بکار گیری ۴۰ نفر و با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی گشت زنی های مکرر صورت می گیرد وی در ادامه افزود: ۴۰ دستگاه جی پی اس بر روی خودروهای گشت زنی منابع طبیعی نصب شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین تاکید کرد: در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط،امسال در یک هزار و ۵۵۸ هکتار از جنگل های پیرانشهر و سردشت عملیات محلول پاشی انجام شده است. سرپرست منابع طبیعی آبخیزداری آذربایجان غربی همچنین از تشکیل ۱۱۶ فقره پرونده برای قطع ۲۲۴ اصله درخت در آذربایجان غربی خبر داد و گفت:بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان تخریب شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =