کد خبر: 39630
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
نهال

سرپرست منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه باید طی چهار سال یک میلیارد نهال را تبدیل به یک میلیارد درخت کنیم، گفت: قطعا با انجام این کار یک میلیون هکتار به وسعت منابع طبیعی کشور افزوده می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سرخوش کرم زاده امروز در آیین آغاز هفته درختکاری که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت منابع طبیعی، اظهار کرد: در ارزش و اهمیت منابع طبیعی همین بس که یکی از سوره های قرآن کریم به نام «انفال» است و بالغ بر ۸۰۰ آیه درباره درخت و باغ و زراعت داریم.

وی همچنین به بیان روایاتی از پیامبر اسلام(ص) درباره اهمیت غرس نهال پرداخت و افزود: در آیات و روایات به درختکاری و اصول بهره برداری از مواهب طبیعی و پرهیز از تخریب جنگل و مزرعه توصیه شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه به ضرورت منابع طبیعی و پوشش گیاهی و جنگل ها و مراتع برای حیات انسان ها اشاره کرد و گفت: اکسیژنی که نفس می کشیم توسط درختان و پوشش گیاهی تامین می شود.

کرم زاده با بیان اینکه کشورهای دنیا از چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده اند که منابع طبیعی جهان به سمت نابودی و تخریب پیش می رود، تصریح کرد: امروز کره زمین با بحران آلودگی هوا و ریزگردها و تغییر اقلیم و گرمایش جهانی و کاهش اکسیژن و افزایش مونو اکسید و دی اکسید کربن مواجه است که حیات موجودات زنده را تهدید می کند.

وی با اشاره به اهتمام همه کشورها برای گسترش فضای سبز و نهالکاری و احیای جنگل ها و مراتع، اضافه کرد: اگر به سمت درختکاری نرویم، حیات انسان به خطر می افتد و گرفتار انواع و اقسام بیماری های قلبی و ریوی می شویم.

سرپرست منابع طبیعی گیلان، کمبود اکسیژن را یکی از خطرات پیش روی بشر دانست و تاکید کرد: جنگل ها و مراتع در جذب ریزگردها و ترسیب کربن نقش بسزایی دارند؛ همچنین اگر جنگل ها نباشند، بارش باران منجر به وقوع سیلاب های ویرانگر شده و شهرها و روستاها را تخریب می کند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح مردمی کاشت یک میلیار درخت با دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، خاطرنشان کرد: باید طی چهار سال یک میلیارد نهال را تبدیل به یک میلیارد درخت کنیم و قطعا با انجام این کار یک میلیون هکتار به وسعت منابع طبیعی کشور افزوده می شود و علاوه بر تولید اکسیژن، اثرات تغییر اقلیم را کاهش می دهد.

کرم زاده با اشاره به تعهدات ایران در کنوانسیون های بین المللی تغییر اقلیم و بیابان زدایی، یادآور شد: سهم گیلان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیش از ۳۰ میلیون نهال است که باید طی چهار سال تولید و غرس شود.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز، با بیان اینکه نهال انقلاب به دست امام خمینی(ره) غرس و با خون شهدا و صبر خانواده های آنان به درختی تناور تبدیل شده است، اظهار کرد: درخت انقلاب به قلب دشمنان ترس و دلهره انداخته و هر روز شاهد حملات و تهاجمات آنان هستیم.

وی حملات ناجوانمردانه دشمنان را نشاندهنده بالندگی انقلاب اسلامی دانست و افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دشمنان به نواقص ما حمله نمی کنند، بلکه دستاوردها و موفقیت های ما را هدف قرار داده اند.

معاون استاندار گیلان از آحاد مردم و مسئولان خواست برای سربلندی کشور و نظام نهال های فرهنگی و اقتصادی و علمی و دفاعی را نیز غرس کنند و مانند شهدا ایثارگر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =