کد خبر: 39595
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
نصرآبادی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح مدرسه همیار طبیعت در بیرجند در اولین روز هفته منابع طبیعی، گفت: در این مدرسه بحث آموزش دانش آموزان در حوزه منابع طبیعی و همیاری آنان در این بخش‌ها را دنبال می‌کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا نصرآبادی، امروز شنبه ۱۳ اسفند در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی اظهار کرد: به مناسبت یکصدمین سال تأسیس نهاد هلال احمر صد هزار اصله نهال با حضور داوطلبین هلال در کشور کاشته می‌شود که این اقدام در خراسان جنوبی از هفته گذشته آغاز شده است.

وی از افتتاح ۱۱ پروژه شامل ۹ پروژه آبخیزداری و دو پروژه مرتبط با جنگل با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان طی هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها سه هزار شغل ایجاد و یا تثبیت و ۱۴ هزار خانوار در سطح ۲۲ روستا از این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی در سطح شهرستان طبس در بازه یک هفته‌ای در عرصه ۳۰۰ هکتاری بحث بذرپاشی را انجام داده و هنوز نیز ادامه دارد، دامه داد: توزیع نهال در بین شهروندان را از روز ۲۲ بهمن آغاز کرده‌ایم که این اتفاق در طول هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

نصرآبادی با بیان اینکه در روز نیمه شعبان نیز با کمک اوقاف و امور خیریه بحث نهال کاری در بقاع متبرکه و امامزادگان را پیگیری می‌کنیم، یادآور شد: همه کشورها مکلف هستند تا سال ۲۰۳۰ در مجموع هزار میلیارد درخت در سطح دنیا بکارند که سهم کشور ما نیز یک میلیارد درخت در طول چهار سال است.

وی با بیان اینکه چرخه این طرح از تولید نهال تا کاشت و مراقبت و نگهداری آن طول می‌کشد، افزود: ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع بوده و در این طرح سهم تولیدی خراسان جنوبی برای سال ۱۴۰۲ تعداد سه میلیون نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه به موضوع کاشت نهال‌های کم آب بر و متناسب با اقلیم هر منطقه تأکید ویژه داریم، ادامه داد: به عنوان مثال در نهبندان بحث کاشت نهال زیتون، در طبس کاشت نارنج و در برخی دیگر شهرستان‌ها کاشت بادام و سنجد و گل محمدی را داریم.

وی با بیان اینکه در روز برات که مردم خراسان جنوبی به رسم دیرینه بر مزار درگذشتگان خود حاضر می‌شود، طرح توزیع نهال را خواهیم داشت، ادامه داد: اگر این اتفاق صورت بگیرد ما در تأمین نهال آن همکاری داشته و از این طرح استقبال می‌کنیم چرا که الگوهای کشوری نیز در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طرح در نظر گرفتن مکانی در بیرجند برای کاشت نهال توسط مردم به مناسبت مراسم ازدواج، تولد فرزند و تبدیل آن مکان به یک بوستان نیازمند همکاری شهرداری و راه و شهرسازی برای اختصاص زمین با کاربری مرتبط با فضای سبز است.

نصرآبادی یادآور شد: طرح کاشت یک میلیارد درخت، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا، کاشت نهال، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران در راستای توجیه کاشت نهال توسط سمن‌ها در برخی شهرستان‌ها به صورت متمرکز و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته منابع طبیعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =