نوبخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، با تاکید بر اهمیت نهالکاری اظهار کرد: در هر هکتار از جنگل‌های زاگرس ۱۰۰۰ مترمکعب آب و در هر هکتار از جنگل‌های شمال ۱۵۰۰ مترمکعب آب ذخیره می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت در مراسم نهالکاری با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی» که به مناسبت هفته منابع طبیعی و در آستانه روز جوان امروز (۱۱ اسفند) در پارک جنگلی کوهسار تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که از گذشته‌های دور تا به امروز در کتب الهی به آن بسیار سفارش شده، نهالکاری است. در آیات زیادی از قرآن مجید نیز به نهالکاری تاکید شده است و حتی حضرت علی (ع) می‌فرمایند که نهالکاری موجب افزایش طول عمر می‌شود. در سخنان مقام معظم رهبری نیز به نهالکاری و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی تاکید بسیار زیادی شده است.

وی ادامه داد: ارزش بازاری و اقتصادی نهالکاری تنها ۲۰ درصد و چندان چشمگیر نیست اما ۸۰ درصد از منفعت و تاثیر مثبت نهالکاری‌ها کالا و ارزش‌های غیرقابل مبادله است. در هر هکتار از جنگل‌های زاگرس ۱۰۰۰ مترمکعب آب و در هر هکتار از جنگل‌های شمال ۱۵۰۰ مترمکعب آب ذخیره می‌شود و آب ذخیره شده خدمات‌دهی بسیار بالایی دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر اهمیت بالای نهالکاری و حفاظت و نگهداشت آن‌ها گفت: ما باید تلاش کنیم تا همان‌گونه که گذشتگان کاشتند و استفاده کردیم، ما نیز برای نسل آینده بکاریم تا بهره ببرند و یک ایران سرسبز، قوی و متحد داشته باشیم.

نوبخت در پایان تصریح کرد: درختانی که ما می‌کاریم، چتر سبز خداوند در زمین هستند و ما وظیفه داریم تا زمانی که زنده هستیم از طبیعت محافظت کنیم و برای آیندگان درخت بکاریم.

در این مراسم که به همت فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، اعضای جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد حضور داشتند، حضار با شعار "ایران سرسبز-ایران قوی" نهال کاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =