کد خبر: 39580
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
متروی کرج

مراسم افتتاح فاز نخست خط 2 متروی کرج صبح روز دوشنبه 8 اسفندماه با حضور وزیر کشور،استاندار البرز،شهردارکرج ،اعضای شورای اسلامی و جمعی از خانواده های شهدا و مسئولین استانی در ایستگاه 45 متری گلشهر برگزار شد و فاز یک خط 2 قطار شهری کرج به طول حدود 5.5 کیلومتر از 45 متری گلشهر تا چهارراه طالقانی به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روستانیوز، استاندار البرز در این مراسم ضمن تبریک به شهروندان کلانشهر کرج و گرامیداشت اعیاد شعبانیه، در سخنانی گفت:راه‌اندازی قطار شهری کرج مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های تمامی مدیران ادوار گذشته تاکنون است که قدردان همت والای این عزیزان هستیم.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه قطارشهری در راستای توسعه حمل و نقل عمومی نشانگر عزم توسعه یافتگی در کشور است، افزود: کرج ۶ خط مترو دارد که در حال حاضر بخشی از خط دو مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با برنامه‌ریزی دقیق و براساس تعهدات پیمانکار مربوطه تا دهه فجر ۱۴۰۲ به‌ایستگاه شهید سلطانی خواهیم رسید.وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که مترو را تا داخل شهر فردیس ادامه دهیم تا شهر پرجمعیت فردیس نیز از گره‌های ترافیکی درون شهری رها شود که بخش بالایی از تحقق این امر در گرو تعامل شهرداری‌های مربوطه است.

شهردار کرج نیز با بیان اینکه تلاش شورا و شهرداری تکمیل کامل پروژه قطار شهری تا دو سال آینده است،گفت: از مردم برای طولانی شدن راه‌اندازی پروژه قطار شهری کرج صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. مهرداد کیانی با اشاره به اینکه متروی کرج به دلایلی بعد از قریب به دو دهه راه‌اندازی شد.،افزود: با این وجود بسیار خوشحال هستم که بخشی از پروژه مهم قطار شهری کرج به طول ۶ کیلومتر در دوران مدیریت بنده به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه حدود ۵ سال هم این پروژه راکد مانده بود اما با حمایت اعضای شورای شهر ششم این اتفاق بالاخره رخ داد و امروز شاهد راه‌اندازی آزمایشی‌ایستگاه آیت الله طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر هستیم، ادامه داد: همه تلاش ما اتصال پروژه مترو به‌ایستگاه شهید سلطانی و در ادامه مترو تهران است که تلاش می‌کنیم تا پایان دوره ششم شورای شهر کرج به صورت کامل محقق شود.

کیانی با اشاره به نیاز پروژه قطار شهری کرج به حمایت‌های دولتی خاطرنشان کرد: قطعاً با حمایت دولت محترم در آینده نزدیک، شاهد تکمیلِ پروژه قطار شهری کرج خواهیم بود. رئیس شورای اسلامی شهرنیز در این مراسم با اشاره به اینکه تکمیل قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج نیازمند حمایت بیشتر دولت است، گفت: از تلاش‌های مدیران و اعضای شورای شهر ادوار گذشته در راه‌اندازی پروژه ملی قطار شهری تشکر می کنیم و امروز به همت دولت محترم، شورای شهر و مدیریت شهری فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۵. ۵ کیلومتر شامل‌ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

علی قاسم پور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احداث خط ۲ قطار شهری کرج افزود: شورای ششم در حالی این پروژه را تحویل گرفت که سیستم برق پروژه تکمیل نبود و قطارها در تهران بودند و تکمیل این پروژه با کمک دولت نقش اساسی در روان‌سازی ترافیک استان البرز دارد.

وزیر کشورنیز با اشاره به شتاب پروژه قطارشهری کرج طی یک سال و نیم گذشته گفت: دولت با دادن اعتبار ٢ هزار ٢٠٠ میلیارد تومانی به صورت اعتبار و نقدی در سال جاری و در نظر گرفتن اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومانی برای سال آینده با تمام ظرفیت از این پروژه حمایت خواهد کرد.

احمد وحیدی با بیان اینکه این افتتاح نویددهنده آن است که این پروژه روی ریل توسعه بیافتد و راه‌اندازی بخش های دیگر قطار شهری کرج با سرعت بیشتری انجام شود،افزود:با توجه به همتی که در مجموعه مدیریت شهری کرج و پیمانکار مترو می‌بینم با حمایت همه جانبه دولت‌امیدوار هستیم که طی یک مدت کوتاه قطعات دیگری از این خط افتتاح شود و به زودی شاهد اتصال آن به‌ایستگاه شهید سلطانی و مترو تهران هم باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت با دادن اعتبار ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومانی به صورت اعتبار و نقدی در سال جاری و در نظر گرفتن اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومانی برای سال آینده با تمام ظرفیت از این پروژه حمایت خواهد کرد. همچنین در زمینه تأمین رام‌های قطار مورد نیاز کرج هم قطعاً سهم این شهر را قوی‌تر خواهیم دید تا یکی از گره‌های ترافیکی شهر کرج باز و استفاده از حمل و نقل عمومی مناسب برای شهروندان کرجی و تهرانی امکان‌پذیر شود.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =