کد خبر: 39571
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شهیده فاطمه اسدی میزبان زنان موفق غرب کشور می شود.

به گزارش روستانیوز در استان کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه استان کردستان تندیس شهدای کشور است، اظهار کرد: نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی باحضور مشاور وزیر کشور در امور خانواده، نماینده معزز ولی فقیه در استان واستاندار کردستان تقدیم زنان موفق روستایی غرب کشور خواهد شد.

وی افزود: شهیده فاطمه اسدی اولین بانویی است که پیکرش بعد از گذشت قریب 4 دهه از شهادتش پیدا شد که به عنوان شهیده شاخص در استان کردستان بعداز 4دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تفحص و به دامن کردستان عزیز برگشت. دریایی تاکید کرد: شاید شهید فاطمه اسدی اولین بانوی شهید در جمهوری اسلامی نیست ولی خیلی از اولین‌ها را با خود به همراه آورد ایشان اولین بانویی بود که پیکرش در جریان عملیات تفحص شهدای دفاع مقدس کشف شد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به شهدا فقط مختص به یک زمان و سازمان یا گروه خاصی نیست گفت: همه ما وظیفه داریم در مقابل شهدا که جان و مال خود را فدای اسلام کردند، ادای دین کنیم.

به گفته این مسئول، شهدای زن در استان کردستان واقعا مظلوم هستند. ‌ برگزاری اینگونه یادواره‌ها و در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام ارزشمندی است که باید ادامه داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: تا جایی که ممکن است باید زنان شهیده که گمنام هستند را در استان کردستان شناسایی و برنامه‌ دیدار و سرکشی با خانواده‌های شهدای زن را در سطح استان به عنوان یک ضرورت اجراکرد.

علی اصغر دریایی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی دارد با برگزاری یادواره زنان شهیده استان کردستان، چاپ کتاب از زندگی نامه آنها برگزاری جشنواره، یادواره و رویدادهای، شعر مقاله فیلم و برپایی نمایشگاه باموضوع نقش زنان در دفاع مقدس و نصب نماد زن شهیده اهمیت نقش آنان را برای نسل‌های آینده تشریح کرد.

وی اظهار کرد: جایزه شهیده فاطمه اسدی، نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی به صورت سالانه با هدف شناسایی و تقدیر از زنان نمونه روستا که به عنوان هنرمند، نویسنده، رسانه ای، سمن محور، نام آوران، ورزشکاران، مبلغین دینی و مادران و همسران شهید روستا حضور دارند تجلیل و قدردانی می شود. نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی روز شنبه 13 اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =