بنیاد دستان مهربان

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز گفت:این بنیاد با اخذ مجوزهای رسمی در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد.

به گزارش روستانیوز، زهرا یوسفی با بیان اینکه دستان مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه‌ی والای انسان‌دوستی و کمک به همنوعانِ محروم، با ۲۰ شعبه در سطح کشور فعالیت می‌کند، افزود:علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند ، مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت از بیماران خاص مددجو، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی و توانمندسازی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. نیز از دیگر فعالیت های بنیاد است.

تمرکز ما بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرپرستی بیش از ۳۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده (بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر) را بر عهده داریم،ادامه داد: و ساخت 12 مدرسه، شش درمانگاه، چهار مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ی بنیاد است.

تمرکز ما بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است

یوسفی با بیان اینکه بنیاد دستان مهربان به هیچ ارگانی وابسته نیست و بودجه بنیاد از طریق کمک‌های اعضاء هیئت امناء و مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود،اظهار کرد: شعب ما در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، ساری، مراغه، شیراز، قم، یزد، کرمانشاه، رشت، ارومیه، کیش، زاهدان، گرگان، مشهد، قزوین، زنجان، شاهرود، ایرانشهر مشغول فعالیت بوده و شرایط افراد پس از ارائه مدارک لازم توسط کارشناسان بررسی و در صورت تائید، نوع و میزان کمک‌ها مشخص خواهد گردید. وی به برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزش و توانمندسازی در تهران(2 کارگاه خیاطی در شرق و غرب تهران) کرج(چرم‌دوزی)، مراغه(فرش)، ساری(محصولات رزینی)، قم(تابلو فرش)، شاهرود(تندیس‌های چوبی) کرمانشاه(گلیم‌بافی) در این راستا فغالیت کنند.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان به راه اندازی کمپین های مختلف برای کمک به هموطنان اشاره و افزود:کمک رسانی به زلزله زدگان خوی با فراخوان سراسری شعبه تبریز جهت جمع آوری اقلام در تاریخ ۱۳ بهمن با استقرار ایستگاه جمع آوری اقلام در چهارراه شریعتی و همچنین در محل شعبه آغاز گردید و جمع آوری اقلام تا روز دوشنبه ۱۷ بهمن ادامه داشت.

تمرکز ما بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است

یوسفی با بیان اینکه در این کمپین تعداد ۳ عدد کانکس به خانواده های نیازمند با فرزند معلول یا بیمار اهدا گردید،خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۸ دستگاه نیسان حامل اقلام بهداشتی مانند پوشک بچه، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی و انواع شوینده‌ها، مواد غذایی کنسرو شده مانند لوبیا عدس، تن ماهی و نان خشک، آب، خرما ماکارونی شیر خشک سیب زمینی ، لباس گرم و اقلام گرمایشی مانند چادر پتو و بخاری برقی و اقلامی مانند عروسک و تنقلات نیز در بین کودکان زلرله‌زدگان توریع شدند.

تمرکز ما بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است

خبرنگار : رضوانی

عکاس : نگار اصغری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =