کد خبر: 39556
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
آرد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:۱۵۳ هزار تن آرد از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در بین روستاییان استان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آرش آوان افزود: خرید و توزیع آرد خام روستایی در سطح هزار و ۵۷۳ روستا به میزان ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی خراسان رضوی از ابتدای سال تا کنون آرد هزار و ۱۷۵ نانوایی روستایی را به میزان ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تن خریداری و توزیع کرده اند.

مدیرتعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این میزان توزیع آرد بر اساس جمعیت و خانوار انجام شده است بنابراین بر اساس میزان نیاز و مصرف اقدام صورت گرفت.

آوان افزود: خرید و توزیع نهاده‌های دامی نیز توسط تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی استان به میزان ۲۴۲ هزار و ۳۴۶تن طی ۱۱ ماه امسال انجام شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: این مقدار نهاده‌های دامی را شبکه تعاون روستایی توزیع کرده اند و با توجه به توزیع نهاده توسط بخش‌ خصوصی به صورت پراکنده، میزان کلی توزیع خوراک دام استان از این مقدار بیشتر است.

مدیرتعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به این که یکی از اقدامات مهم این سازمان خرید و توزیع کودهای یارانه‌ای توسط تشکل‌های تحت نظارت است اظهار کرد: در این قالب امسال ۱۲۸ هزار و ۸۹۳تن کود شیمیایی در میان روستائیان استان توزیع شد.

آوان افزود: این میزان توزیع کود شیمیایی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳درصد رشد دارد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن، رتبه نخست کشور در این بخش را دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =