مجتمع مهدیون کرج

مدیر مجتمع مهدیون کرج از برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجسمی مهدویت و ظهور در کربلا خبر داد و گفت: این نمایشگاه به میزبانی و دعوت موسسه فرهنگی شهید سید محمد باقر صدر و هیئت حشدالشعبی عراق برای اولین بار در ایام میلاد امام زمان (عج) از ۱۲ تا ۱۹ اسفند سال جاری در کربلای معلی خیابان باب القبله میدان پرچم برگزار می‌شود.

به گزارش روستانیوز، محمود شفیق ادامه داد: پیرو دعوت برادران عراقی، مجمع جهانی بیداری اسلامی در ایران با توجه به برگزاری نمایشگاه های موفق و فاخر گذشته در کربلا توسط مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج از ما دعوت به عمل آمد تا در این نمایشگاه حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشیم بنابراین از حدود دوماه گذشته کارهای جدید را طراحی و آماده کردیم .

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، هنری و معرفتی برای مخاطبان به ویژه سایر کشورها از بُعد معرفتی تاثیرگذار است،ادامه داد : تاکنون به موضوع مهدویت و ظهور به این شکل پرداخته نشده بود و شناخت و شعور و معرفت تا حدودی کمرنگ است که در این نمایشگاه بیشتر هم و غم و سرمایه گذاری ما بر روی موضوع معرفتی و شناختی است.

شفیق به برگزاری ۴ نمایشگاه واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: پنجمین نمایشگاه به موضوع مهدویت و همچنین پیوند واقعه عاشورا با حضرت صاحب الزمان و ظهور اختصاص دارد و براساس دعای ندبه طراحی و با موضوع حضرت مهدی (عج) از زمان پیامبران الهی آغاز شده و به واقعه غدیر و ائمه معصومین می رسد و واقعه خیبر، فدک، سقیفه و زمان غیبت نیز در آن روایت و این سیر تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

مدیر مجتمع مهدیون کرج خاطرنشان کرد: ماکت درخت شجره طیبه، درخت شجره ملعونه، میراث انبیاء (ع)، گهواره امام زمان (عج)، بازسازی واقعه عاشورا، خط سبز مهدوی و خط سرخ حسینی، عکس نوشته و اطلس ظهور از دیگر اقدامات هنرمندان این مجتمع محسوب می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =