ارس

اخذ گواهی بین المللی گلوبال گپ در راستای تولید محصول سالم معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به همراه مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استانها و رییس انجمن گلخانه سازان از مجموعه‌ گلخانه‌ای ارس تارلا امیر (آتاویتا) بازدید کرد.

به گزارش روستانیوز، محمد مهدی برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و علی رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به همراه مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و رییس انجمن گلخانه سازان از مجموعه‌ گلخانه‌ای ارس تارلا امیر (آتاویتا) بازدید کرد.

بازدید معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی از بزرگترین گلخانه خاورمیانه در جلفا

مدیر فنی و مشاور ارشد شرکت در این بازدید با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای شرکت ارس تارلا امین در سال ۱۳۹۳ تأسیس و با برنامه‌ریزی کلان و دقیق، کار احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای یکپارچه شیشه‌ای هیدروپونیک کشور در منطقه آزاد تجاری‌صنعتی ارس در همان سال آغاز شد گفت: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی و مشاوره شرکت‌های طراز اول دنیا در زمینه ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای طراحی گردید. تجهیزات و ماشین‌آلات لازم از کشور هلند وارد و تحت نظر مشاوران هلندی نصب و راه‌اندازی شد. با اتمام عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۵ شرکت به صورت رسمی فعالیت تولیدی و صادراتی خود را آغاز کرد.

سعداله اسکندری با بیان اینکه این پروژه با ترکیب پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، ایده‌ها و توانمندی‌های داخلی تحول چشمگیری در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای کشور ایجاد کرد ادامه داد: پروژه شرکت ارس تارلا امین، گلخانه شیشه‌ای با سیستم کشت هیدروپونیک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و ۳۰ هکتار سطح گلخانه می‌باشد. این گلخانه با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۱۷هزار تن حدود ۸۵درصد از محصولات تولیدی خود نظیر فلفل دلمه ای ، بادمجان و گوجه فرنگی را صادر می‌نماید همچنین گلخانه شیشه ای ارس تارلا امیر از نخستین مجموعه هایی است که از فناوری مدرن و کشت هیدروپونیک در پهنه‌ای به وسعت 80 هکتار و 57 هکتار سطح گلخانه در منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی ارس استفاده کرده است.

بازدید معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی از بزرگترین گلخانه خاورمیانه در جلفا

گلخانه ارس تارلا امیر با ظرفیت تولید سالانه حدود 26 هزار تن و با صادرات سالانه تا 85 درصد تولید، توانسته است با افتخار برای بیش از 700 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کنترل بیولوژیک آفات یا بازداری زیستی آفت‌ها در گلخانه ارس تارلا امیر افزود: این روش یکی از جدیدترین استراتژی‌ها برای مبارزه با آفات در کشاورزی امروزی و مدرن می‌باشد. دشمنان طبیعی آفت‌ها به عنوان عوامل کنترل زیست محیطی می‌باشند که شامل شکارچیان، خورنده علوفه هرز، شبه انگل‌ها و پاتوژن‌ها هستند. از این رو برای کنترل آفات دیگر نیازی به استفاده از سموم شیمیایی نیست این موضوع باعث شده است محصولات کشاورزی گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا از هر لحاظ سالم باشد.

اسکندری با بیان اینکه در این مجموعه برای از بین بردن آفات از سن‌های شکارگر استفاده می‌گردد افزود: شرکت ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر به عنوان اولین مجتمع گلخانه ای ایران مفتخر است با همکاری شرکت رویال ساکار تجارت، گواهی بین المللی گلوبال گپ در راستای تولید محصول سالم را اخذ نماید همکاری بین این دو شرکت از تامین حشرات مفید جهت کنترل غیرشیمیایی آفات آغاز گردیده است و در حال حاضر این مجموعه گلخانه ای با همکاری شرکت رویال، پیشرو در تولید محصول سالم در کشور است.

بازدید معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی از بزرگترین گلخانه خاورمیانه در جلفا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =