کد خبر: 39497
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش ۱۰ هزار تومانی هر یک کیلو مرغ منجمد در کردستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیمان اسکندری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت نزدیک شدن به ایام عید و همچنین ماه مبارک رمضان و حمایت از مصرف کنندگان قیمت مرغ منجمد از ۵۳ هزار تومان به ۴۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی افزود: مردم می‌توانند برای تهیه مرغ منجمد با این قیمت به تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه روستا بازار، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های که در سطح شهر مرغ منجمد عرضه می‌کنند، مراجعه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در حال حاضر ۷۲۰ واحد مرغداری در استان فعال است و سالانه ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار تن مرغ در این واحدها تولید می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: در ایامی که مازاد بر نیاز در استان تولید مرغ صورت می‌گیرد، وارد چرخه انجامد شده و در زمان مورد نیاز به منظور تنظیم بازار به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مرغ تولید شده در استان مصرف ۴۰ درصد به سایر استان‌ها صادر می‌شود، گفت: مصرف گوشت مرغ در استان ۱۲۰ تن در روز است.

به گفته وی، روزانه ۱۶۳ تن مرغ در روز کشتار می‌شود که ۴۰ تا ۴۳ تن از این میزان به خارج از استان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان جوجه ریزی برای ایام عید در استان هم اشاره کرد و گفت: دی ماه امسال ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شده که در ایام عید نوروز در بازار عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =