کد خبر: 39476
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یک‌هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرستان‌های استان آماده افتتاح است که بیشترین واحدها در دشتستان، تنگستان، گناوه و دیر قرار دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا مقدم به اقدامات انجام شده برای ساخت مسکن ویژه نیازمندان و محرومان در روستاها و شهرهای استان اشاره کرد و افزود: ۹۶ واحد مسکونی ویژه محرومان در بوشهر، ۳۵۵ واحد در تنگستان، ۵۵۹ واحد در دشتستان، ۱۸۷ واحد مسکونی در دیر، ۱۵۱ مسکن در گناوه و بین ۱۲ تا ۱۲۹ واحد مسکونی در دیگر شهرستان‌های استان ساخته شده و آماده افتتاح است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نقش مهمی دارد، گفت: در این راستا عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ایمن‌سازی روستاها در برابر سیلاب را از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن دانست و گفت: ۱۸۵ روستای این استان در برابر مسیر سیلاب قرار دارد، که با اجرا طرح‌های مختلف برخی از آن‌ها ایمن‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۶۱ روستا در استان ایمن‌سازی شده است، اضافه کرد: تا کنون ۶۱ روستای استان بوشهر در برابر مخاطرات سیلاب ایمن‌سازی شده که برای اجرای طرح‌ها در این حوزه ۷۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
مقدم با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای ایمن‌سازی روستاها برابر سیلاب، عنوان کرد: با ساخت دیوار حفاظتی از محل اعتبارات ششمین سفر استانی رئیس جمهور ۱۶ روستای این استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی شده است.
به گفته وی اکنون برای ایمن‌سازی ۱۲۴ روستای دیگر استان که در معرض خطر سیلاب قرار دارند پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =