طاهری

مدیرکل استاندارد استان البرز از انجام بیش از 8000 مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بازرسان استاندارد البرز، 8079 بازرسی و نمونه برداری از واحد های صنفی در مراکز عرضه استان انجام داده‌اند.

به گزارش روستانیوز، محمد حسین طاهری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 7759 فقره بازرسی و 320 فقره نمونه برداری از واحدهای صنفی در مراکز عرضه استان استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است، هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را ارزیابی انطباق کالاها با الزامات و مقررات استانداردهای ملی دانست و افزود: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی مربوطه با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: نتیجه بازرسی ها و نمونه برداری ها منجر به تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال پروانه های استاندارد می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان البرز از مشمول استاندارد اجباری بودن یک محصول غذایی نیز خبر داد و گفت: فرآورده رب گوجه فرنگی با شماره استاندارد 761 مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و بر اساس الزامات استاندارد مذکور واحدهای تولیدی اجازه بسته بندی رب گوجه فرنگی در ظروف پلاستیکی ( دبه های پلاستیکی ) را نداشته و همچنین برای ظرفیت های 5 کیلوگرم و بالاتر اجازه توزیع در بازار برای مصارف خانگی را ندارند.

طاهری با تاکید مجدد بر اهمیت سلامت غذایی مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: فرآورده رب گوجه فرنگی برای بسته بندی رب دبه ای با نام تجارتی برژان توقیف شده و پروانه استاندارد فرآورده مذکور تعلیق شده است. بنابراین شهروندان و همچنین رستوران داران در هنگام خریداری رب گوجه فرنگی علاوه بر علامت استاندارد و کد ده رقمی مندرج بر روی محصول به وزن و نوع بسته بندی نیز دقت نموده و از خریداری رب های فاقد علامت استاندارد خودداری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =