کد خبر: 39337
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
خاوه ای

معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان اعلام کرد که با توجه به تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام خوراکی، طی سال جاری ۳ میلیون انواع بسته معیشتی در بنیاد تهیه و بین خانواده های محروم کمیته امداد، سازمان بهزیستی و زندانیان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، وحید خاوه ای در مراسم بهره برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، با اشاره به آیین بهره برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت اظهار کرد: عمده اقدامات در استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی انجام شده است و بیشترین مقدار هزینه در استان سیستان و بلوچستان و خورستان طی سال ۱۴۰۱ شده است.

وی افزود: در موضوع مسکن محرومان در سال ۱۴۰۱ جمعا در ساخت ۹۰۰۰ واحد مسکونی مشارکت و همچنین سیمان و میلگرد ۳۰۰۰ واحد آسیب دیده در حوادث طبیعی، سیل و زلزله تامین شده است و مجموعا ۱۹۰ هزار تن سیمان و ۲۸ هزار تن میلگرد به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه اقدامات متعددی در حوزه های حمایتی صورت گرفته است، گفت: آزادی زندانیان مالی غیرعمد، تامین البسه و پوشاک برای محرومان، تامین لوازم خانگی برای افرادی که در حوادث طبیعی آسیب دیدند، کمک به خانواده های پرنوزاد و اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان کم بضاعت از دیگر اقدامات بنیاد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

خاوه ای اعلام کرد که بنیاد مستضعفان طی سال جاری بیش از هزار میلیاردتومان به کمیته امداد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به سازمان بهزیستی مساعدت و کمک کرده است.
به گفته وی، بنیاد مستضعفان برای تهیه جهیزیه ۱۸ هزار نوعروس با مشارکت کمیته امداد پیش قدم و همچنین در ۲۰۰ نقطه کشور به ساخت مساجد کمک شده است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد اعلام کرد که در ۱۱۰ نقطه زمین های ورزشی با پوشش چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گرفته است. همچنین یک بیمارستان ۲۴۰ تخت خوابی در آبادان ساخته و تحویل و ۶ مرکز درمانی ساخته شد.

معاون بنیاد مستضعفان به تجهیز چهار بیمارستان در تهران، فارس و خوزستان با کمک بنیاد اشاره کرد و افزود: طرحهای مختلف آبرسانی، احیای قنوات، مسیرهای روستایی و آبخیزداری اجرا شده که ۱۵۰ میلیاردتومان برای طرح‌ها و پروژه های فرهنگی و آموزشی و ورزشی هزینه شده است.

به گفته وی، ۲۰۰ میلیاردتومان برای طرح های آب، راه و زیرساخت، هزار میلیاردتومان برای طرحهای تامین مسکن، یک هزار میلیارد تومان برای طرح های بهداشت و درمان ، ۵۰۰ میلیاردتومان برای طرحهای اشتغال و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای طرحهای حمایتی در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، به بنگاه‌های اقتصادی بنیاد در سراسر کشور اجازه داده شده از سهم سود بنیاد خدماتی به محرومان داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =