مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: هفت هزار و ۱۴۰ مستمری بگیر استان در راستای ارتقا سطح خدمات به مستمری بگیران صندوق از پوشش بیمه تکمیلی بهره مند می شوند.

به گزارش روستانیوز، حاتم شکری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بخشنامه اعلامی از سوی ستاد مرکزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور مستمری بگیران سه استان همدان، اصفهان، آذربایجان شرقی به عنوان آزمونه (پایلوت) می توانند از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۸ هزار و ۴۱۱ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۱۴۰ نفر ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: دولت سیزدهم برای تحقق عدالت اجتماعی و افزایش رضایتمندی عمومی در این صندوق اقدامات موثری از جمله، نقل و انتقال سابقه به سایر صندوق ها، بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران، افزایش سطوح درآمدی سالیانه بیمه شدگان، پرداخت تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن و افزایش ۴۰درصدی حقوق مستمری بگیران را در دستور کار قرار داده است.

شکری افزود: مستمری بگیران می توانند با مراجعه به کارگزاران رسمی صندوق در سراسر استان نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر طبق اصل ۲۹ قانون اساسی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی و گسترش چتر بیمه های اجتماعی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند تصریح کرد: هر مبلغی که اعضای این صندوق، حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

شکری افزود: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سالجاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =