مدنی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از بهره برداری بیش از ۸ هزار و ۲۶۰ پروژه زیربنایی و عمرانی در بخش‌های مختلف از جمله آب و برق و گاز و طرح‌های روستایی در کشور خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، امیرحسین مدنی ظهر جمعه در حاشیه افتتاح چندین پروژه در اردستان، اظهار داشت: دولت در بخش روستایی و مناطق محروم همزمان با دهه فجر بیش از ۷۰ هزار طرح خرد و متوسط اشتغالزایی را با کمک نهادهای فعال در حوزه اشتغالزایی و بانک‌ها اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه در اثر اجرای این طرح‌ها، حدود ۲۳۰ هزار شغل در کشور در سال جاری ایجاد شده، افزود: تعهد دولت ایجاد یک‌میلیون شغل در سال است و تا پایان سال ۳۰۰ هزار شغل روستایی و مناطق محروم ایجاد خواهد شد که این شغل‌ها شامل طرح‌های خرد و خانگی و همچنین بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی و بنگاه‌های راکد و نیمه‌راکد کشور به چرخه تولید برگشته و مجموعه سرمایه‌گذاری که در بخش راکد و نیمه‌راکد توسط مردم و مجموعه‌های دولتی انجام شده بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

مدنی بیان کرد: این سرمایه‌گذاری به واسطه مردم و سرمایه‌هایی است احیا شده و همچنین منابعی که از طریق تسهیلات و سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در اثر احیای این واحدها بیش از ۹۰ هزار شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: بیش از هشت هزار و ۲۶۰ پروژه زیربنایی و عمرانی در بخش‌های مختلف از جمله آب و برق و گاز و طرح‌های روستایی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد همچنین حدود ۱۰ هزار روستا از این طرح‌ها بهره‌مند شدند که این هدیه دولت سیزدهم در این ایام به مردم است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اتفاق مبارکی که امسال با کمک مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت بحث تشکیل صندوق عدالت پیشرفت است که در این صندوق با تجمیع منابعی که در بخش اشتغال تبصره ۱۶ و هم تبصره ۱۸ اتفاق می‌افتد یک انسجام بهتر در حوزه اشتغالزایی در کشور داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =