زارع

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گلایه از عدم همکاری برخی بیمارستان های دولتی در ارائه خدمات به زوج های نابارور گفت:از سه بیمارستان دولتی و خصوصی استان البرز که امکانات خدمات ناباروری در آنها فراهم شده است ، فقط یک بیمارستان ها آنها خدمات کامل به زوج های نابارور ارائه می دهد این درحالی است که بیمه سلامت و سایر بیمه ها با این بیمارستان ها قرار داد منعقد کرده و طبق تعرفه هزینه ناباروری را پرداخت می کنند.

به گزارش روستانیوز، دکتر داود زارع با باشاره به اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج های ایرانی نابارور هستند، افزود: متاسفانه برخی بیمارستان های دولتی با شانه خالی کردن از ارائه خدمات به زوج های نابارور مشکلاتی برای این عزیزان ایجاد کرده اند که در این زمینه پیگیری هایی انجام شده اما انتظار می رود مسوولان بیمارستان های مذکور به اهمیت موضوع توجه کنند ضمن آنکه خدمات به این نوع بیماران برای مراکز بیمارستانی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه مردم باید طرح دارویار را که از ابتدای سال جاری در کشور اجرایی شده است جدی بگیرند،ادامه داد :بر اساس این طرح ، ارز ترجیحی دارو از بخش های تولید و توزیع به مصرف کننده انتقال یافته که این امر به تعادل بخشی در تولید ، توزیع و عرضه دارو کمک می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح باید نسخه های الکترونیکی از پزشکان مطالبه کنند تا بتوانند دارو را با قیمت مناسب تهیه کنند،گفت : سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه پزشکی فیزیکی در استان البرز صادر شده که امسال این میزان به حدود ۷۰ هزار نسخه کاهش پیدا کرده است و امیدواریم تمام پزشکان به صورت الکترونیکی برای بیماران نسخه تجویز کنند ضمن تایید نسخه هایی که نیازمند به تائید بیمه سلامت هستند ببه صورت تلفنی انجام می شود.

زارع با بیان اینکه مردم برای اینکه بتوانند دارو را با قیمت مناسب تامین کنند، نخست باید تحت پوشش یکی از بیمه ها قرار گیرند ،افزود: در این زمینه بیمه سلامت آماده خدمات به تمام اقشار جامعه بوده و هزینه بیمه سلامت برای سه دهک درآمد پایین جامعه رایگان و سایر دهک ها متناسب با درآمدآنها هزینه بیمه پرداخت می کنند. وی ادامه داد : افرادی که زیر چتر بیمه سلامت قرار می گیرند در بخش خدمات بستری در بیمارستان های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی ۹۰ درصد هزینه آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود .وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه استان البرز برای برخورداری از بیمه سلامت می توانند به شماره تلفن ۱۶۶۶ یا با کد دستوری #۱۶۶۶ * از وضعیت بیمه خود مطلع شوند یا برای بیمه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با تاکید بر اینکه در بخش طرح دارویار ۳۶۶ قلم دارو به تعهدات بیمه سلامت افزوده شده است ،از تشکیل صندوق بیماران خاص در البرز مخبر داد و گفت: با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت البرز بیش از ۸۰ درصد هزینه های این بیماران پرداخت می شود. همچنین ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق قرار گرفته که ۲۷ نوع بیماری آنها از خدمات ویژه برخوردار هستند. زارع با اشاره به اینکه این بیماران برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم بهره به ۲ بانک عامل در البرز معرفی می شوند ،خاطرنشان کرد : امسال نیز با حمایت دولت ۵۹ خدمت به معلولان تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می شود و در حال حاضر ۵۴ هزار روستایی این استان از خدمات لازم بهداشتی و درمانی بهره می برند.

خبرنگار: رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =