رویداد ناجی

نشست مردمی فعالین اجتماعی حوزه مبارزه با مواد مخدر استان کردستان تحت عنوان رویداد ناجی با حضور مسئول بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان ، جانشین دبیر شورای هماهنگی استان کردستان، اساتید دانشگاه و فعالین حوزه مواد مخدر، سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان، رئیس انجمن حقوقدانان کردستان اظهار کرد: مردمی بودن پیشگیری و مبارزه می تواند نتایج بسیار بهتری به همراه داشته باشد. وی افزود : اگر توان مدیریتی ساختار های سخت افزاری در اختیار NGO ها، سازمان‌های مردم نهاد قرار بگیرد بهترین و تاثیر گذار ترین قدم برای پیشگیری از مواد مخدر خواهد بود.

وی اظهار داشت : طرح جامع توسعه در حوزه کنترل اجتماعی با توجه به بهرمندی از نیروی انسانی مجرب به مدت 5سال با ایجاد کمیته های راهبردی و دبیرخانه دائمی به عنوان یک طرح پیشنهادی می تواند در راستای پیشگیری، مقابله با مواد مخدر اقدامات ارزشمندی به ثبت برساند.

امید رشیدی تاکید کرد :با اجرای این طرح ها می شود بصورت پلکانی عملکرد ها را رصد و قابلیت رسانه ایی را به طور کامل اجرا کرد. این استاد دانشگاه یادآور شد: در پیشگیری و کنترل عملیاتی کردن این طرح با پایلوت استان کردستان رصد کردن، بیان نقاط ضعف و عملکرد سنوات گذشته غربالگری اشتباهات و نقایص تغیر رویکرد و همچنین آنالیز های فردی در ادامه فعالیت ها با ثبت خروجی ها تعریف کرد.

وی با اشاره به تاتیر مناسب برگزاری رویداد ناجی افزود: این جلسات تزریق نظرات به جامعه، و تذکر اشتباهات دستگاه های دولتی برای اجرای رویکردی اصلاحی در جهت ارائه راهکار منطبق با حل این مشکلات بسیار ارزشمند است.

دولت باید به توان مردم برسد در ادامه این رویداد مسئول راهبردی بنیاد تحول اجتماعی کشور نیز با اشاره به اینکه برگزاری همایش های مردمی باید ادامه و خروجی آنها رصد شود اظهار داشت : باتوجه به ساختارهای موجود با مشارکت دادن عمومیت آحاد مردم در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر می تواند خروجی بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

حجت الله صیادی گفت :ما نباید فقط دستگاه های دولتی را متولی این مهم عنوان کنیم باید مردم محور بودن در اولویت قرار گرفته تا نتایجی که انتطار داریم حاصل شود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ناجی در استان کردستان افزود : این رویداد ها با قراردادن مردم در کنار هم می تونه بسیار تاثیر گذار باشه و نقطه شروع تبادل نطرات، و تجارب افراد فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر باشد. مسئول راهبردی بنیاد تحول اجتماعی کشور در ادامه خاطرنشان کرد : ما مشارکت همگانی در تجربه کرونا شاهد بودیم که با یک حرکت مردمی علاوه بر مبارزه، مقابله و حتی اکنون برای پیشگیری کرونا را از زاویه وحشت خارج نمائیم و معنای واقعی مشارکت همگانی را به اثبات برسانیم. صیادی ادامه داد: پنل ها های تخصصی در گارگاه ها ، محول کردن قدرت مدیریتی به سازمان‌های مردمی دولت را به توان مردم می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =