مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان برای ساخت، مقاوم سازی و بهسازی ۱۰ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن روستایی در استان هزینه شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت الله سروری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح ها همزمان با گرامیداشت دهه فجر در استان به بهره برداری می رسد، افزود: امسال هشت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۲ هزار و ۳۵۰ واحد مسکن روستایی محرومان از محل تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال طرح هادی و آسفالت معابر ۶۴ روستای استان هم با هزینه حدود ۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۳ طرح هادی با ۱۵۰ میلیارد تومان و ۲۹۳ طرح آسفالت ریزی با ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه از محل قیر رایگان در روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی در این استان وجود دارد که حدود ۱۵۳ هزار واحد از آن ها مقاوم سازی شد.

سروری، با اشاره به اینکه سهمیه سالانه آذربایجان شرقی برای مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است، ادامه داد: تاکنون به طور متوسط بیش از ۴۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی این استان مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری یک درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است، یادآوری کرد: در زمان کنونی ۷۰۰ پروژه مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با پیشرفت های فیزیکی پنج تا ۱۰۰ درصد در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ساخت ۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بستان آباد با اعتبار حدود ۱۸ میلیارد تومان به پایان رسیده و در ایام الله دهه فجر به متقاضیان تحویل می شود.

سروری، با اشاره به اینکه از مجموع ۳۰۵ هزار واحد روستایی استان برای حدود ۲۵۹ هزار و ۷۲۶ مسکن شهری و روستایی استان سند مالکیت صادر شده است، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۱ سند مالکیت شهری و روستایی در سال جاری صادر شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =