کد خبر: 39061
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
مسکن

فرماندار شهرستان گرمی گفت: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان گرمی مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حسین مولایی عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با حمایت بنیاد علوی در گرمی اظهار کرد: بنیاد مسکن شهرستان گرمی در قالب تفاهمنامه‌ای که با بنیاد علوی به امضا رسانده در کنار معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، مقرر شده تا ۵۰ میلیون تومان منابع بلاعوض نیز به این متقاضیان و خانواده‌های نیازمند بی‌بضاعت پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در کنار پرداخت این مبالغ بلاعوض، بنیاد علوی ۲ تن میلگرد و ۱۵۰ کیسه سیمان را نیز در بین روستاییان کم توان مالی تحول داده تا سرعت بیشتری را در اجرای این پروژه‌ها شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی از همکاری خوب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به مساکن مقاوم‌سازی روستایی قدردانی کرد و گفت: تنها بانک عامل موفق به پرداخت ۱۲ متقاضی نشده که با پیگیری مسئولان استانی در تلاش هستیم که تا پایان سال این کار به انجام برسد.

مولایی سیاست دولت سیزدهم را حمایت از تولید مسکن مقاوم و با دوام اعلام کرد و افزود: توسعه مسکن سیاست دولت سیزدهم است که در مناطق روستایی با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی از حمایت‌های استاندار اردبیل برای تقویت زیرساخت‌ها با هدف توسعه مساکن روستایی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم از ۴۵۴ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده که اقدام به دریافت تسهیلات کرده‌اند، ۳۵۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مولایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان گرمی به رغم محرومیت‌های شدید مقاوم‌سازی شده و ۳۰ درصد مابقی نیز در حال شناسایی و معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی هستند.

فرماندار شهرستان گرمی آثار و تبعات این امر را آغاز مهاجرت معکوس به مقصد روستاهای گرمی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گذشته شاهد هستیم و تلاشمان بر این است تا روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی قوت و شدت بیشتری بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =