نماینده مردم سیرجان در مجلس

نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: در اسناد بالادستی اعم از برنامه ششم توسعه و بودجه های سنواتی آمده که معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشند، اما این معادن تعطیل شده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، شهباز حسن پور بیگلری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به عدم اجرای قوانین بودجه و ترک فعل مسئولان و عدم توجه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور انتقاد کرد و گفت: تاکنون یک ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه اختصاص داده نشده، در حالی که با این تبصره قرار بود به تولید رونق ببخشیم و کارگاه های نیمه تعطیل فعال شوند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم افزود: مسئولان ذی ربط باید نسبت به حل مسئله خشکسالی، سیل، سرمازدگی محصولات کشاورزان و عشایر مظلوم اقدام کنند، البته از وزیر جهاد کشاورزی برای اقدامات صورت گرفته تشکر می کنم اما تا امروز یک ریال از وام های مربوطه به ذینفعان پرداخت نشده است.

وی با یادآوری فرمایشات رهبری درخصوص ضرورت فعال سازی معادن کشور گفت: در اسناد بالادستی اعم از برنامه ششم توسعه و بودجه های سنواتی آمده که معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشند، اما این معادن تعطیل شده و از محل تبصره ۶ تاکنون یک ریال حق و حقوق استان پرداخت نشده است.

حسن پور با بیان اینکه ۱۰ طرح استیضاح در دستور کار هیات رئیسه مجلس است، اظهار کرد: ضمن رسیدگی به دستور کار، باید تلاش کنیم به سمت رونق اقتصاد تولیدی حرکت کنیم و نه اقتصاد رانتی که خودرو نیز یکی از موضوعات مربوط به اقتصاد رانتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۲۰ هزار نفر در سیرجان در نوبت دریافت زمین هستند اما تاکنون یک متر زمین هم به این هموطنان واگذار نشده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و دیوان محاسبات باید به این موضوعات ورود کنند، یکی از اهداف ما در تبصره ۱۸ بحث اشتغال بود و از محوری ترین موضوعات اشتغال بحث تولید است که از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی است و دولت باید آن را اجرا کند. با توجه به اظهارات وزیر امور اقتصادی، موجودی برای اجرای تبصره ۱۸ وجود دارد، لذا دولت باید نسبت به اجرای تبصره های ۶، ۱۶ و ۱۸ اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =