دهه فجر

مسوول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ ویژه‌برنامه همزمان با دهه فجر با حضور گسترده مردم روستاها و مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی افزود: این برنامه‌ها شامل اجرا طرح‌های عمرانی و همچنین طرح‌های فرهنگی و تبیینی است که در هر ۱۰ شهرستان استان به صورت شاخص در یک روستا به شکل گسترده و پرشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کاشت نهال و بذرکاری، غبارروبی گلزار شهدا، توزیع نهال رایگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جشن انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات قرآن کریم، برپایی میز خدمت و نواختن زنگ انقلاب از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر استان، تصریح کرد: این مسابقات استانی در ۶ رشته از جمله ترتیل، قرائت و اذان برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و کاشت بذر بادام در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر در روستاها و مناطق عشایری استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش مردم مناطق روستایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های آن، اظهار داشت: روستاییان و عشایر همواره پایداری خود در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان داده و در مسیر ولایت فقیه حرکت کرده و با حضور به موقع خود در صحنه نقشه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =