کد خبر: 39053
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۶۷۰ خانوار استان با پوشش جمعیتی حدود ۲ هزار نفر با احداث و ارتقای ۱۰ سایت روستایی از طریق فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

به گزارش روستانیوز، جعفر مُطلب‌زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با احداث و ارتقای این سایت‌ها، روستاهای استانه، همبر، مهرآباد (اردستان)، سعادت‌آباد(اصفهان)، قلعه بهمن (بوئین و میاندشت)، اردیب، ابراهیم‌آباد، جعفرآباد(خور و بیابانک)، باغ میران(شاهین شهر)، کاگونک، وزوه (فریدونشهر) و اوشن علیا(نایین) در استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی بااشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت اظهار داشت: با احداث یک سایت و ارتقا فناوری ۹ سایت توسط اپراتور همراه اول، از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی(یو. اس. او) نزدیک به ۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه "USO"(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان اصفهان در حال تلاش هستیم.

وی اضافه کرد: با احداث و ارتقاء این ۱۰ سایت، اکنون پوشش روستایی استان به ۹۲ درصد رسیده است.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =