کد خبر: 39050
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۶ روستا و ۶۳ واحد صنایع اقتصادی و تولیدی سطح استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز روز دوشنبه افزود: این مناطق شامل هشت روستای هلیلان، یک روستای ملکشاهی، هشت روستای دهلران، یک روستای چرداول، سه روستای آبدانان، یک روستای ایلام، سه روستای دره‌شهر، یک روستای چوار و ۶۳ واحد صنعتی در اقصی نقاط استان هستند.

وی با اشاره به اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از یک هزار و ۲۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند، اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد روستا و صنایع بیش از ۴۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۶۳ مورد از صنایع و واحدهای تولیدی و اقتصادی در سطح استان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: علاوه بر این، تعداد ۳۳ واحد صنعتی و تولیدی دیگر با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری نیز گازدار خواهند شد.

کشاورز از گازرسانی به هشت روستای هلیلان گدمسیر در این ایام خبر داد و اضافه کرد: این روستاها شامل پیاز آباد، بیشی علیا، تورم، رودبره، سرچلوسکان علیا و سفلی، کلگه و بهاردول هستند که برای گازرسانی به این تعداد روستا بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه روستای چشمه‌پهن از توابع ملکشاهی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال گازدار می‌شود، تاکید کرد: روستای تنگ‌قیر از توابع چرداول نیز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال دهه فجر گازدار و با گازرسانی به این روستا شهرستان چرداول در ردیف شهرستان‌های سبز استان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه تعداد هشت روستا از توابع شهرستان دهلران با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد ریال ایام‌الله دهه فجر گازدار می‌شوند، گفت: این روستاها شامل بیشه‌دراز، چم‌هندی، ابوغویر، صمانه، سادات عین‌غانم، سرکمر، خربزان بالا و پائین هستند.

کشاورز با بیان اینکه این ایام سه روستای آبدانان شامل سرابنقل، سیاه‌گاو و مژاره با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال گازدار می‌شوند، یادآور شد: ایام‌الله دهه فجر روستای تنگ‌حمام (چم‌کیوانو) از توابع شهرستان چوار نیز با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال گازدار خواهد شد و این شهرستان نیز در ردیف شهرستان های سبز استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام‌ الله دهه فجر سه روستای دره‌شهر با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال گازدار می‌شوند، افزود: این روستاها شامل گرزلنگر، دره‌دول و فرهادآباد هستند که با گازرسانی به این تعداد روستا بیش از ۲۴۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه این ایام، روستای گنجه از توابع شهرستان ایلام نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال گازدار می‌شود، اضافه کرد: با گازرسانی به این روستا، شهرستان ایلام نیز در ردیف شهرستان‌های سبز استان قرار می گیرد.

کشاورز با اشاره به اینکه ۱۱ روستای دیگر در بخش گرمسیری شهرستان هلیلان و یک روستای در دهلران با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری گازدار می شوند، تصریح کرد: این روستاها شامل بانقلا، پیامن سفلی، علیا و وسطی، چاله‌چاله، سره‌ویان، سول‌آباد، شهمیار، گولاب، تیراندازگه و کپرگه هلیلان و هاویان دهلران هستند.

وی اظهار داشت: در مجموع برای گازرسانی به این تعداد روستا و صنایع ۱۷۲ هزار و ۸۴ متر خطوط و شبکه گاز اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =