کد خبر: 39039
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
عملیات عمرانی در روستا

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین با تاکید بر اینکه دهیاران اعتبارات روستایی را باید در محل تعیین شده هزینه کنند،گفت: هزینه کرد اعتبارات روستا خارج از بودجه مصوب و سر فصل های تعیین شده ممنوع است.

به گزارش روستانیوز، لیلا غریب روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دهیاران با همکاری مسوولان مالی در تنظیم بودجه دقت کافی داشته باشند، چرا که بر اساس قانون، هزینه کرد اعتبارات روستا خارج از بودجه مصوب و سر فصل های تعیین شده ممنوع است.

وی اضافه نمود: بودجه دهیاری ها بعد از تنظیم در دی ماه توسط دهیار برای تصویب تحویل شورای اسلامی روستا می شود و شورا موظف است تا پایان اسفند ماه تکلیف بودجه سال آینده روستا را روشن کند.

این مسوول یادآور شد: بودجه سالانه دهیاری ها همچون بودجه شهرداری یک برنامه جامع مالی است که در آن کلیه خدمات، فعالیت ها و اقداماتی که باید در سال مالی انجام شود همراه با برآورد میزان مبلغ و مخارج و درآمد های دهیاری برای تامین هزینه ها پیش بینی شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: میزان اعتبارات عمرانی نباید از ۶۰ درصد بودجه سالانه کمتر باشد و اعتباراتی که در بودجه تصویب می شود باید با نظارت شورای اسلامی روستا در محدوده و داخل بافت همان روستا هزینه شود.

وی تاکید کرد: با توجه وضعیت اقتصادی و تورم موجود، جهت جلوگیری از رسوب اعتبارات و سرانه روستا، دهیاران نسبت به اجرای پروژه های عمرانی با رعایت دستورالعمل های قانونی در اسرع وقت اقدام نمایند.

استان قزوین دارای بیش از ۶۰۰ دهیاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =