کد خبر: 39031
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
برنج

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان برنج گفت:‌ ویرایش ثبت سفارش‌های قبلی برنج مدتی به بن‌بست خورد بخشی از خریدها هم نیازمند انتقال ارز است که تجار بلاتکلیف و سردرگم مانده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مسیح کشاورز افزود: تامین و عرضه توامان برنج وارداتی و داخلی، دو کفه ترازوی تنظیم بازار برنج هستند و تصمیمات کارشناسی نشده، علاوه بر آسیبی که برای مصرف‌کننده دارد، سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در حوزه تولید از جمله سرمایه‌گذاری‌های کلان اعضای کمیسیون در بخش تولید برنج را به مخاطره می‌اندازد ...

وی با یادآوری اینکه از نیمه آبان‌ماه ثبت سفارش برنج متوقف شد، گفت: توقف واردات موجب افزایش قیمت برنج‌های خارجی موجود توسط سودجویان می‌شود و بلافاصله پس از کمبود، آثار آن متوجه بازار محصولات داخلی خواهد شد و گرانی برنج ایرانی نیز اجتناب ناپذیر است.

کشاورز تصریح کرد: از یک سو ثبت سفارش برنج متوقف ماند و از طرف دیگر برنج‌هایی که پیش از این ثبت سفارش شده و یا حتی وارد کشور شده و در گمرکات متوقف شده بودند نیز به مشکلاتی برخوردند.

وی با اشاره به اینکه ثبت سفارش بخشی از این برنج‌ها نیازمند ویرایش است تا مجوز ترخیص دریافت کنند، افزود:ویرایش ثبت سفارش‌های قبلی مدتی به بن‌بست خورد و بخشی دیگر از خریدهای خارجی قبلی نیازمند انتقال ارز است که در این قسمت نیز تجار بلاتکلیف و سردرگم هستند.

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان برنج خاطرنشان کرد: از زمان متوقف شدن ثبت سفارش تا کنون شاهد افزایش قیمت برنج‌های وارداتی هستیم و این رشد قیمت در مورد برنج‌های ایرانی هم دیده می‌شود.

کشاورز در پایان متذکر شد: از کمیسیون کشاورزی مجلس، مسولان وزارت جهادکشاورزی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم در اسرع وقت برای اصلاح سیاست‌های تکلیف شده در بازار برنج اقدام کنند و اجازه ندهند آرامشی که تا آبان‌ماه در بازار برنج وجود داشته از بین برود و تحریم‌های داخلی تجار را از پای درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =